دوربین گوشی‌های جدید گوگل یعنی Pixel و Pixel XL عالی است اما بدون یک اپلیکیشن مناسب، بهترین حسگرها و از جمله IMX378 سونی هم آن طور که باید و شاید ظاهر نمی‌شوند. گوگل در پیکسل‌ها از اپلیکیشن جالبی استفاده کرده که بی‌ارتباط با اپ دوربین عینک هوشمند گوگل نیست و تصاویر را با روش‌های پردازش تصویر بهینه می‌کند.

بله، اپلیکیشن خوبی که در پیکسل‌ها به عنوان نرم‌افزار عکاسی قرار گرفته، به دوران Google Glass‌ برمی‌گردد. عینک هوشمند گوگل یک چالش جدی داشت: دوربینی با کیفیت مشابه گوشی‌ها که طبعاً به حسگری بزرگ نیاز دارد و در بدنه‌ی کوچک عینک هوشمند جا نمی‌شود! راه حل مهندسین گوگل این بوده که حسگر کوچک باشد اما نور زیادی جذب کند تا عکس‌ها شفاف و با کمترین نویز باشند. Gcam نتیجه‌ی کار مهندسین گوگل است. یک روش نرم‌افزاری که شبیه HDR عمل می‌کند و به این ترتیب عکس‌هایی که پشت سر هم و سریع گرفته شده، با هم ترکیب می‌شوند.

چیزی که در گوشی‌های پیکسل پیاده‌سازی شده و HDR+ نام گرفته، همان سبک جالب Gcam است. برای مقایسه‌ی کیفیت عکاسی باید کمی صبر کنیم و عکس‌های گرفته شده با BlackBerry KEYOne‌ را در کنار عکس‌های گرفته شده با پیکسل‌های گوگل قرار دهیم چرا که در این سه گوشی از یک حسگر استفاده شده است و تفاوت به لنز و پردازش تصویر محدود می‌شود.