با پیشرفت روز افزون تلفن‌های هوشمند و استقبال کاربران از آن‌ها کمپانی نینتندو نیز تصمیم گرفت تا با ارائه بازی‌های مختلف در این زمینه از رقبا عقب نیافتد.

نینتندو چندی قبل یکی از نوستالوژیک‌ترین قهرمان‌های خود یعنی سوپر‌ ماریو یا همان قارچ‌خور را برای آی‌او‌اس عرضه کرد؛ اکنون وقت آن فرا رسیده تا این کمپانی این بازی را برای اندروید، پر طرفدار‌ترین سیستم‌عامل موجود در دنیا ارائه کند.

در ماه سپتمابر که اپل آیفون ۷ را معرفی کرد، نینتندو نیز اعلام کرد ماریو برای تلفن‌های همراه ساخته می‌شود و در دسامبر ۲۰۱۶ این قول عملی شد و ماریو برای آی‌او‌اس ساخته شد. و از همان روز کاربران اندرویدی منتظر چنین لحظه‌ای بودند تا ماریو را بر روی سیستم‌عامل خود داشته باشند.

دوندگی بی‌پایان = ناامیدی بی‌پایان

ماریو یک دونده خستگی‌ناپذیر است که در مراحل مختلف شما با او همراه می‌شوید و انعطاف‌پذیری زیادی را می‌طلبد. بهتر است خودتان را زمانی که ماریو به بالا و پایین می‌پرد کنترل کنید و به همراه او بالا نپرید؛ هرچند این کار خیلی سخت به‌نظر می‌رسد.

ماریو حالا در فروشگاه گوگل در سه حالت  Kingdom Builder, Toad Rally و World Tour جهت دانلود آماده است. در حالت World Tour، نزدیک به ۲۴ مرحله در ۶ دنیا وجود دارد که مراحل ۱-۱ تا ۴-۱ بصورت رایگان در دسترس هستند.

سوپر ماریو = فوق‌العاده موفق

نینتندو با ورود به دنیای تلفن‌های همراه وارد یک قمار بزرگ شد؛ اگر این شرکت بازی را بصورت پولی ارائه می‌کرد امکان داشت با کم شدن تقاضا مواجه شود و این یعنی شکست، بنابراین این شرکت تصمیم گرفت تا با یکی بازی که پرداخت درون برنامه‌ای دارد کار را آغاز کند تا ابتدا طرفداران ماریو را به دانلود بازی رایگان سوق دهد و پس از آن با علاقه‌مند و معتاد کردن بازیکنان این تمایل را به پرداخت هزینه برای ادامه بازی در آن‌ها ایجاد کند.

خوشبختانه این کار نتیجه داد و ماریو تا پایان ژانویه ۵۳ ملیون دلار درآمد تقدیم نینتندو کرد و با قرار گرفتن این بازی در سیستم‌عامل اندروید که ۹۰ درصد سهم تلفن‌های همراه دنیا در اختیار دارد این درآمد بسیار بیش‌تر از این خواهد شد.