سرویس دانش و فناوری

تفاوت Xbox One, Xbox One S و پروژه‌ای بنام Scorpio در چیست؟

ایکس‌باکس مایکروسافت

آشنایی با Xbox One

این کنسول درست یک هفته بعد از عرضه پلی استیشن۴ به بازار آمد. یک جعبه سیاه بزرگ در کنار رابط Kinect که مورداستقبال هم قرار گرفت.

از رقیب خود گران‌تر بود و شاید یکی از دلایل پر فروش‌تر بودن PS4 هم این موضوع باشد؛ همین علت باعث شد، مایکروسافت کینکت را حذف کند و قیمت کنسول تنها را به قیمت رقیب رساند.

Xbox One S، کنسولی برای محتوای 4K

یک طرح ساده از ورژن اولیه، سریعتر، با قیمت ۲۹۹ دلار  که تقریباً هم قیمت مدل اولیه است.

تضاد رنگی ۱۸۰ درجه‌ای با Xbox One در این ورژن دیده می‌شود و با رنگ سفید خود بسیار چشم‌نواز شده است؛ نکته جالب و مهم در تفاوت این نسخه کاهش حجم ۴۰٪ نسبت به Xbox One است و اینکه Xbox One S مشکلات برقی Xbox One را ندارد. درگاه یو‌اس‌بی از کنار کنسول به جلو منتقل شده که سبب راحت وصل شدن لوازم مجهز به یو‌اس‌بی است.

شما می‌توانید بصورت دلخواه کنسول را در حالت عمودی قرار دهید. پورت کینکت در پشت دستگاه وجود ندارد و اگر شما می‌خواهید از آن استفاده کنید باید آداپتور یو‌اس‌بی کینکت را از مایکروسافت تهیه کنید. دسته‌های بازی مجهز به بلوتوث هستند و این یعنی برای استفاده از آنها در PC نیازی به تهیه آداپتور وایرلس Xbox ندارید.

مهمترین تغییر را می‌توان به پشتیبانی از تصاویر 4K و رنگ‌های HDR نامید؛ بدین ترتیب اگر شما تلویزیون 4K دارید از بابت دیدن تصاویر در ایکس‌باکس خود با یک رزولوشن فوق‌العاده خیالتان راحت می‌شود. لازم به ذکر است این ویژگی بیشتر در فیلم‌های نتفلیکس قابل اجراست و هنوز در اجرای بازی‌ها به این اندازه قدرتمند نیست.

بالا رفتن سرعت پردازشگر گرافیکی به میزان ۷.۱٪ نسبت به نسخه اولیه، که عملکرد آن توسط کاربران اروپایی نیز تأیید شد شاید تغییر کوچکی باشد اما خوب می‌تواند در کنار سایر تغییرات نظر خریداران را نسبت به Xbox One جلب کند.

Project Scorpio یا ایکس‌باکس بعدی

مایکروسافت روی یک تغییر بزرگ در ایکس‌باکس کار می‌کند که برنامه‌ریزی اجرای آن برای اواخر ۲۰۱۷ است؛ مایکروسافت از آن بعنوان قوی‌ترین کنسول ساخته شده نامبره است. کنسولی بسیار سریع‌تر از Xbox One با وعده پشتیبانی کامل از بازی‌های 4K.

درحالیکه این پروژه یک نسل جدید از کنسول را معرفی می‌کند، اما هنوز درمورد داشتن بازی اختصاصی مایکروسافت حرفی نزده و علی‌الحساب شما بازی‌های ورژن‌های قبلی را در این کنسول نیز شاهد خواهید بود؛ با این تفاوت که شما این بازی‌ها را با رزولوشن بالاتر و گرافیک قدرتمندتر اجرا می‌کنید.

این محصول جوابی از مایکروسافت به PS 4 pro است؛ کنسولی که بسیار قدرتمند‌تر از PS4 ارائه شد و بازی‌های 4K ار نیز پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت مدعی است که ۴۰٪ Scorpio،  سریعتر از رقیب خود PS4 Pro است.

این کنسول مطمئنا بسیار گران‌تر از Xbox one و همه ورژن‌های بهبود یافته این محصول است.

کدام ایکس‌باکس را باید خرید؟

اگر شما بخواهید Xbox One بخرید، شاید تا الان برای خرید Xbox One S ترغیب شده باشید؛ زیرا این دو با هم تفاوت قیمتی آنچنانی ندارند، مگر آنکه بخواهید Xbox One را با قیمت پایین‌تر از یکسری فروشگاه‌ها خریداری کنید. باید بدانید نسخه اولیه این کنسول به‌زودی از اکثر فروشگاه‌ها ناپدید خواهد شد.

شاید در هنگام خرید Xbox One S به این فکر کنید که اندکی صبر کنید تا Scorpio از راه برسد و با هزینه بیشتری یک کنسول بسیار قدرتمند‌تر داشته باشید که توانایی اجرای بازی‌های 4K را نیز دارد. اما اگر از Scorpio مطمئن نشده‌اید، از بابت خرید Xbox One S خیالتان راحت باشد. 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید