دو ماه تا مراسم Google I\O باقی مانده است و قرار است که گوگل در این مراسم اقدام به معرفی ویژگی‌های نسخه‌ی بعدی اندروید کند. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

همان طور که گفته شد تا مراسم رسمی گوگل برای معرفی ویژگی‌ها بعدی اندروید O دو ماه باقی مانده است اما مانند همیشه آپدیت اصلی اندروید در پاییز انجام می‌شود. به تازگی منبعی ناشناس اقدام به انتشار چند ویژگی احتمالی نسخه‌ی بعدی اندروید در سایت Google9to5 کرده است. این منبع مدعی است نسخه‌ی بعدی اندروید با نام O یا Oreo معرفی خواهد شد اما با توجه به نامشخص بودن میزان اعتبار منبع مربوطه نمی‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

منبع ناشناس اقدام به انتشار اطلاعاتی از ویژگی‌های نسخه‌ی بعدی اندروید که با نام Android O شناخته می‌شود کرده است، ظاهراً ویژگی‌های منتشر شده شامل ۸ قابلیت مختلف می‌شوند که کم و بیش در جا‌های دیگر نیز دیده شده‌ند:

  1. تغییراتی در بخش نوتیفیکیشن
  2. نمایش آیکون اپ در کنار نوتیفیکیشن مربوطه
  3. حالت تصویر در تصویر
  4. قابلیت انتخاب هوشمند متن ادغام شده با دستیار گوگل (Google Assistant)
  5. محدود سازی فعالیت اپ‌های پیش‌زمینه
  6. آیکون‌های پویا و متحرک
  7. بهبود یافتن API
  8.  قابلیت‌هایی جدید مخصوص کاربران تجاری

معنی و کارکرد بسیاری از قابلیت‌‌های نامبرده به سادگی قابل حدس‌اند؛ قابلیت نمایش آیکون اپ در کنار نوتیفیکیشن مربوطه در نسخه‌های قبلی آی‌او‌اس وجود داشت و در تعامل کاربر با نوتیفیکیشن‌ها را بهبود می بخشید، حالت تصویر در تصویر احتمالاً به معنی وجود پنجره‌های پویا و متحرک (مانند قابلیتی که در اپل تی‌وی وجود دارد) در نسخه‌ی بعدی اندروید است، قابلیت محدودسازی فعالیت اپ‌های پیش زمینه به افزایش طول عمر باتری و آزادسازی هر چه بیشتر حافظه‌ی رم و در نتیجه افزایش سرعت گوشی کمک می‌کند، قابلیت انتخاب هوشمند متن ادغام شده با دستیار گوگل نیز مانند قابلیتی است که در بخش اسکرین سرچ گوگل اسیستنت وجود دارد و در نهایت  قابلیت آیکون‌های پویا نیز به کاربران کمک می‌کند تا با نگاهی سریع به آیکون‌های پویای اپ‌هایی مانند اپ آب و هوا و تقویم از اطلاعات کلی مورد نیاز به سرعت آگاه شوند.

دیگر قابلیت‌ها به راستی مبهم‌اند و در حال حاضر نمی‌توان درباره‌ی آن‌ها اظهار نظر کرد و باید منتظر ماند و دید که گوگل در دو ماه آینده به معرفی قابلیت‌های نسخه‌ی بعدی اندروید خواهد پرداخت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا قابلیت‌هایی جدید مخصوص کاربران تجاری خواهد توانست نظر کاربران تجاری را به نسخه‌ی بعدی اندروید معطوف کند؟