نسخه جدید مرورگر کروم هم اکنون در دسترس است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در مرورگر خود پنجره‌ها و تب‌های زیادی را باز نگه می‌دارید باید بدانید این نرم‌افزار به کمک وضعیت باتری شما می‌آید و با گزارش عمر باتری به‌نام Gizmodo تمامی تب‌هایی که سبب مصرف باتری می‌شوند را می‌بندد. این درحالیست که تا قبل از آمدن نسخه جدید تب‌ها در بک‌گراند باز می‌ماندند و کروم از توان باتری استفاده می‌کرد حتی اگر شما آن تب‌ها را باز نمی‌کردید.

این ورژن کروم که به نوعی به بیشتر شدن عمر باتری و زمان شارژ کمک می‌کند نسخه شماره ۵۷ است؛ این ورژن براساس سیاست جدیدی در مورد تب‌های بک‌گراند عمل می‌کند؛ در این حالت اساس کار طبق مصرف پردانزده توسط تب‌ها است درحالیکه در سیاست قبلی اغلب زمان عملکرد تب‌ها و  باز بودن صفحات ملاک بود .

در توضیح نحوه عملکرد کروم جدید باید گفت سیستم طوری تنظیم شده است که در بک‌گراند برای هر پردازشی یک بودجه زمانی در نظر گرفته شده است. هر تبی که در بک‌گراند بیش از ۱۰ ثانیه باشد توسط کروم شامل محدودیتهایی می‌شود. مرورگر همچنین تب‌های بک‌گراند را محدود به استفاده ۱ درصدی از هسته پردازنده می‌کند. براساس اعلام تیم گوگل عملکرد سیاست بهینه‌سازی فعلی به معنای کاهش ۲۵٪ از شلوغی‌های بک‌گراند و در نتیجه کاهش ۲۵٪ از توان باتری است.