یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت اندروید، سفارشی‌سازی آن است. می‌توان لانچرها و آیکان‌ها و پس‌زمینه‌های بسیار متنوعی را انتخاب کرد و گوگل برای کاهش سردرگمی کاربران، بهترین تم‌ها، لانچر‌ها، مجموعه‌ آیکان‌ها و تصاویر پس‌زمینه را در اختیارشان می‌گذارد، آن هم به صورت یک تست آنلاین ساده.

گوگل ابزاری تحت وب به اسم #myAndroid را اخیراً راه‌اندازی کرده است که مقصود آن کاهش سردرگمی کاربران میلیاردی اندروید حین انتخاب بهترین تم و آیکان‌هاست. گزینه‌ها بسیار متنوع است و شاید پس از ساعت‌ها بررسی، باز هم یک لانچر جالب مشاهده کنید و یا تصویر پس‌زمینه‌ای دوست‌داشتنی پیدا کنید.

گوگل در این سرویس تحت وب چندین سوال با پاسخ ساده مثل A یا B مطرح می‌کند و از کاربر در مورد انتخاب رنگ‌ها، تصویر پس‌زمینه، ظاهر آیکان‌ها و ... نظر می‌خواهد. در نهایت گوگل سه انتخاب مطرح می‌کند. نه فقط لانچر گوگل در گوشی‌های Pixel یا لانچر Google Now بلکه دیگر لانچرها نیز ممکن است به کاربر معرفی شود.

ابزار گوگل شاید تمام انتخاب‌های ممکن را پوشش ندهد و صرفاً بخش کوچکی از گزینه‌ها را مطرح کند اما تنوع انتخاب‌ها و اساس طراحی گزینه‌هایی که گوگل معرفی می‌کند، بسیار متنوع است. در واقع در کمترین زمان می‌توان سبک‌های مختلف آراستن پوسته‌ی نرم‌افزاری گوشی را بررسی کرد.