گوگل درایو با اضافه شدن ابزارهای جدید مثل Team Drives و Quick Access، کار گروهی را ساده‌تر کرد. این سرویس آنلاین به اشتراک‌گذاری و مدیریت محتوا از این پس کاربردی‌تر خواهد شد. در ادامه به تغییرات جالب Google Drive برای امور گروهی اشاره می‌کنیم.

گوگل ابزارهای جدیدی را به گوگل درایو اضاف کرد. درایو در ابتدا فقط یک حافظه‌ی ابری برای بارگذاری و مشاهده‌ی محتوا بود و تکامل پیدا کرد و اکنون با اضافه شدن Google Vault و Team Drives، بستری برای کار گروهی آنلاین است.

تیم درایو گوگل سرویسی برای مدیریت فایل‌های آنلاین توسط گروه است. می‌توان افراد جدید را به تیم اضافه کرد و تغییرات فایل‌ها توسط اعضا را بررسی کرد. واگذاری دسترسی ادمین و مدیریت دسترسی به محتوای به اشتراک‌گذاشته شده از امکانات این سرویس است. با Google Vault می‌توان دسترسی افراد و سازمان‌ها به درایوهای تیمی گوگل را مدیریت کرد. شاید این ویژگی‌ها بیشتر مورد توجه سازمان‌ها قرار بگیرد اما گروه‌های کوچک و کاربران معمولی نیز از مزایای ابزارهای جدید بهره‌مند می‌شوند.

با کوئیک اکسز دسترسی به فایل‌ها ساده‌تر می‌شود چرا که هوش ماشینی در یافتن فایل‌ها استفاده شده است. این روش قبلاً در سرویس جیمیل و در ابزار پاسخ‌گویی هوشمند پیاده‌سازی شده بود و اکنون به درایو وارد می‌شود.