آینده در اختیار هدست‌های بلوتوثی خواهد بود؛ آیفون ۷ بدون جک هدست و با USB-C که بسیار محبوبیت دارد عرضه شد، دیگر سازندگان نیز در حال جایگزینی این روش هستند و مطمئناً مزیت اصلی این است که آنها سیم نخواهند داشت؛ با تمام تفاسیر فایده آن زمانی است که این ابزار Multioint شوند.

Molitipoint چیست؟

هدست‌های با سیم در یک زمان تنها ‌می‌توانند به یک دستگاه متصل شوند؛ اگر شما بخواهید از آنها در کامپیوتر خود استفاده کنید مجبورید آن را به کامپیوتر وصل کرده و دیگر دستگاهتان از داشتن هدست بی‌بهره خواهد شد و خود شما نیز نمی‌توانید همزمان دو هدست را استفاده کنید.

بسیاری از هدست‌های بلوتوثی می‌توانند به کمک پروتکلی به اسم Multipoint به بیشتر از یک دستگاه در لحظه وصل شوند. در حال حاضر همه هدست‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند؛ ولی بسیاری از هدست‌های میان رده و بالا رده شرکت‌هایی مثل Bose, Sennheiser, Beats و مشابه آن‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. حتی بعضی هندزفری‌های ارزان قیمت مثل تولیدات Jabra نیز از این قابلیت بهره‌مند هستند.

اگر اطمینان ندارید که هدفون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر تنها کافیست تا نام و مدل آن را در موتور جستجو گوگل کنار کلمه multipoint بنویسید تا متوجه شوید.

چطور از Moltipoint استفاده کنیم؟

برای استفاده از این ویژگی شما باید هدست خود را به چندین دستگاه وصل کنید که مسلماً سخت‌تر از اتصال به تلفن همراه است.

یک نمونه از اتصال را می‌توان با اشاره به روش اتصال هدست Sennheiser بیان کنیم که برای اتصال انواع هدست‌ها همانند این مثال ابتدا دستگاه‌ها باید با هم جفت (paired) شوند. در این دستگاه نمونه با نگه داشتن دکمه ولوم برای مدت ۵ ثانیه این اتصال برقرار می‌شود و شما می توانید از قابلیت Moltipoint استفاده کنید البته شاید برای دستگاه‌های دیگر روش فعال‌سازی متفاوت باشد پس بهتر است راهنمای کاربر دستگاه خودتان را مطالعه کنید. حالا که به قابلیت Moltipoint دسترسی پیدا کرده‌اید هدست شما بصورت اتوماتیک بین دستگاه‌های متصل به خود چرخش می‌کند آن هم بر اساس نیاز شما.