بررسی کیفیت دوربین Huawei P10 نشان می‌دهد که این گوشی تنها چند رقیب دارد و از نظر عکاسی و فیلم‌برداری، اغلب محصولات برتر بازار گوشی را پشت سر گذاشته است. در ادامه به مرور امتیازی که هواوی P10 در بررسی DxOMark کسب کرده می‌پردازیم.

هواوی P10 امسال در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شد و یکی از گوشی‌هایی است که دوربین بسیار خوبی دارد. هواوی از لایکا کمک گرفته تا تصاویر دوربین تک‌رنگ ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی را ترکیب کند و عکسی با کیفیت عالی ارایه کند. گشادگی نسبی دیافراگم دوربین F/2.2 است و از فوکوس لیزری و لرزشگیر آپتیکال بهره می‌برد.

مرجع تخصصی بررسی و مقایسه‌ی کیفیت دوربین گوشی‌ها و همین‌طور دوربین‌های حرفه‌ای که DxOMark نام‌آشناست، امتیاز ۸۷ را برای دوربین این گوشی در نظر گرفته است. به این ترتیب این گوشی پس از گوگل پیکسل ۸۹ امتیازی و گلکسی اس ۷ اج ۸۸ امتیازی قرار می‌گیرد.

قبلاً هواوی Mate 9‌ با امتیاز ۸۵ از آزمایشات دقیق این گروه سربلند بیرون آمده بود و حالا هواوی یک بار دیگر پیشرفت خود در عرصه‌ی دوربین را نشان می‌دهد.

در عکاسی تمام فاکتورها در حد متعادل است و البته دوربین از نظر حفظ بافت ظریف و فوکوس خودکار، عملکرد عالی دارد.

در مقال فیلم‌برداری عملکرد خوب است و شاید تنها نقطه ضعف، نویز و عیوب کوچک تصویر باشد. امتیاز دوربین هواوی P10‌ در بخش‌های مختلف در جدول زیر آمده است:

منتظر نتایج بررسی تخصصی هواوی P10 Plus که دیافراگم F/1.8 دارد و جذب نور آن بهتر است، باشید.