نوکیا با معرفی گوشی‌های اندرویدی میان‌رده کارش را از سر گرفته اما به نظر می‌رسد که قرار است اسنپ‌دراگون ۸۳۵ قدرتمند را در دو گوشی این کمپانی ببینیم! بله، نوکیا دو گوشی بسیار قدرتمند و سریع در دستور کار دارد که شاید هر دو عکاسان قدرتمندی مثل Nokia 808 PureView‌ باشند.

نوکیا ۵ و نوکیا ۶ از نظر پردازنده به سری ۴۰۰ اسنپ‌دراگون‌های کوالکام بسنده کرده‌اند، در حقیقت اسنپ‌دراگون ۴۳۰ بهترین تراشه‌ای است که در محصولات جدید نوکیا می‌بینیم اما قرار است از سری ۸۰۰ هم استفاده شود. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ که قلب قدرتمند اکسپریا XZ Premium و Galaxy S8‌ است، در دو گوشی نوکیا نیز استفاده می‌شود. شایعات حاکی از آن است که نوکیا در گوشی رده‌اول خود از دوربین ۲۳ مگاپیکسلی و رم ۶ گیگابایتی استفاده می‌کند. شاید نام یکی از گوشی‌ها Nokia 9 باشد.

خبر جالب‌تر این است که نوکیا از لنز Carl Zeiss در گوشی پرچم‌دار خود استفاده نمی‌کند، چیزی که خلاف روال کار نوکیاست. نوکیا در توییتی اشاره کرده که دیگر با این کمپانی کار نمی‌کند و لذا بعید است لنز مرغوب Carl Zeiss را در عکاس قدرتمند نوکیا ببینیم. برند دوربین PureView که در گوشی‌های قدرتمند نوکیا به کار می‌رفت هم در اختیار مایکروسافت است و لذا این تکنولوژی نیز در محصول جدید نوکیا غایب خواهد بود.

عکاسی محاسباتی که این روزها به صورت دوربین دوگانه و پردازش تصویر پیشرفته در گوشی‌ها رویت می‌شود، یکی از توانمندی‌های اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است و شاید نوکیا هم برای استفاده از قدرت عجیب این تراشه در بهبود کیفیت تصاویر، طرح و نقشه‌های جالبی داشته باشد.