خرید پنل‌های خورشیدی برای خانه چیزی نیست که بتوان از آن به سادگی گذشت. قبل از شروع تغییرات مشکلاتی وجود خواهد داشت که باید ملاحظاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود، زمانی که سیستم به‌درستی نصب شد پنل خورشیدی می‌تواند سرمایه شما را ذخیره کند.

وقتی شما می‌خواهید خورشید را بعنوان نیروی تأمین کننده برق خانه خود انتخاب کنید اما توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین پنل‌های خورشیدی را نیز ندارید باید به این نکته توجه کنید که هزینه‌ی برق مصرفی بخشی از هزینه‌های اولیه را جبران می‌کند.

خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با ۱۲ وسیله خانگی را که به شما در کم کردن هزینه قبوض کمک می‌کنند آشنا شوید.

  • ایستگاه توان قابل حمل Goal zero

برای زمان‌هایی که برق می‌رود، مدل Yeti 1250 این وسیله می‌تواند همه وسیله‌های ضروری شما از تلفن همراه تا یخچال را می‌تواند در این بازه به حالت فعال برگرداند.

این دستگاه به حدود ۱۸ ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد که شما می‌توانید از پنل خورشیدی برای شارژ آن استفاده کنید.

  • ژنراتور خورشیدی مکعبی ۱۵۰۰

یکی دیگر از ژنراتورهای خورشیدی با ارزش، Solar E power Cube 1500 است که ساخته شرکت Wagan می‌باشد. سولار ای می‌تواند، دستگاه‌های AC، USB یا DC شما را در بازه‌های زمانی که برق می‌رود یا فجایع طبیعی اتفاق می‌افتد شارژ کند.

شارژ AC این دستگاه ۲۴ ساعت طول می‌کشد. شما باید برای شارژ کامل دستگاه را ۱۸ ساعت مستقیماً در مقابل نور خورشید قرار دهید. هریک از پنل‌های پنجگانه این دستگاه ۱۶ وات از ۸۰ وات توان کلی دستگاه را شامل می‌شود.

  • دستگاه پخت اسپرت GoSun

این دستگاه که با استفاده از خورشید است می‌تواند یک وعده غذایی را برای دو نفر بپزد، کباب یا بخارپز کند. این وسیله غذا را دمایی نزدیک به ۵۵۰ فارنهایت بدون آتش گرفتن می‌پزد.

محفظه لوله خلاء پخت و پز خود یک ورقه عایق دارد که حرارت را در سرما نیز حفظ می‌کند. این وسیله با نور ماوراء بنفش کار می‌کند که به شما اجازه می‌دهد در فضاهای ابری نیز از آن استفاده کنید.

  • دفع کننده حیوانات

از باغ سرسبز خود با دستگاه خورشیدی دافع حیوانات محافظت کنید. این دستگاه با ایجاد نویز التراسونیک و چراغ چشمک‌زن ال‌ای‌دی آفات و حیوانات را دور می‌کند.

تنظیمات این وسیله دارای ویژگی سه حالته و خاموش و روشن کردن اختیاری است.

  • اسپیکر rukus تنومند

این دستگاه یک اسپیکر تلفن‌های هوشمند است که با بلوتوث کار می‌کند و توان خود را از انرژی خورشید می‌گیرد. این وسیله برای اتفاده از خانه، اردو و... مناسب است.

وقتی در معرض نور خورشید از این اسپیکر استفاده کنید، ۸ ساعت ببیشتر می‌توانید موسیقی گوش دهید. این دستگاه در دو رنگ سبز و مشکی موجود است.

  • اسپیکر ضد آب خورشیدی Sol Jam

این دستگاه یک اسپیکر خورشیدی با ارزش دیگر است که ساخته شرکت Ecoxgear می‌باشد و ۳۲۵ میلی‌آمپرساعت بار الکتریکی در یک ساعت ذخیره کند.

این اسپیکر همچنین بعنوان یک پاوربانک که تأمین کننده شارژ تلفن همراه است نیز به خوبی عمل می‌کند. داشتن استاندارد IPX-7 نشان دهنده این است که با خیال راحت می‌توانید از این اسپیکر در استخر نیز استفاده کنید.

  • مانتی‌های خورشیدی (پلیس های سلطنتی کانادا)

آیا به‌دنبال محصولات فان خورشیدی هستید؟ مانتی‌های ساخته شده توسط Kikkerland یک نمونه جالب از این محصولات است. با این عروسک‌های خورشیدی می‌توانید یادبودهای خوبی برای کتابخانه، طاقچه پنجره یا داشبورد همدیگر هدیه کنید. با تغییرات دیگری این سازنده دست به ساخت ملکه خورشیدی، پاپ و ناپلئون خورشیدی زده است.

  • کوله‌پشتی خورشیدی ECEEN

طبیعت‌گردی و خارج شدن از شهر هیچگاه به این اندازه جذاب نبوده است که بدانیم یک باتری پشتیبان خورشیدی همراه داریم، که می‌تواند انرژی لازم برای دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی یا حتی کمپ‌های تفریحی‌مان را تأمین کند.

این محصول دارای یک پاوربانک پشتیبان با قدرت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که قابلیت ضد آب بودن را نیز دارا است.

این باتری‌ها در رنگ‌های مختلف در دسترس است. همچنین امکان شارژ تمامی دستگاه‌های ضروری شما از جمله تبلت، موبایل و... را نیز دارد.

  • کوله پشتی‌های BirkSun

اگر دوست دارید کمی بیشتر به ظاهر خود نیز برید، یکی از کوله‌پشتی‌های خورشیدی BirkSun را انتخاب کنید. خط تولید محصولات این شرکت همگی ضدآب، سبک و قابل حمل هستند و استانداردهای TSA را نیز کسب کرده‌اند.

تمامی این کوله‌پشتی‌ها موبایل شما را در همان مدت زمانی که یک پریز برق آن را شارژ می‌کند، می‌توانند شارژ کنند.

  • قفل دوچرخه Ellipse

این قفل‌های تولیدی شرکت Lattis، دارای یک سیستم منحصر به فرد است که برای باز کردن و قفل کردن به کلید نیازی ندارد. همچنین قفل دوچرخه نیز به یک سیستم هشدار مجهز شده است. برای باز کردن قفل دوچرخه باید از اپلیکیشن Ellipse بر روی تلفن همراهتان استفاده کنید.

همچنین اگر دوچرخه شما از محل خود جابجا شود، سیستم هشدار بر روی موبایلتان تا فاصله ۸۰۰ فوتی به شما اعلام خواهد کرد.

  • شارژر موبایل SPC12k

دیگر نگران از دست دادن شارژ موبایلتان نباشید! با کمک این شارژر شما همیشه یک باتری ذخیره با ظرفیت ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت همراه دارید که آماده به کار است.

وجود دو درگاه اتصال USB، استاندارد مقاومت در مقابل ضربه و آب حرفه‌ای IPX-6 نیز خیال شما را از سقوط این وسیله و آسیب ندیدنش راحت می‌کند.

  • کیبورد وایرلس خورشیدی K750

از شارژ مدوام کیبوردهایتان خسته شده‌اید؟  پس باید این کیبورد حرفه‌ای لاجیتگ را در نظر بگیرید. هر زمان که این کیبورد کاملاً شارژ شود، تا سه ماه در تاریکی مطلق قابل استفاده خواهد بود.

این کیبورد تنها ۱.۳ اینچ ضخامت دارد و به یک گیرنده وایرلس ۲.۴ گیگاهرتزی مجهز است. بنابراین می‌توانید در فاصله های بیشتری از مانیتور بنشینید و کارتان را با خیال راحت انجام دهید. همچنین K750 با تمامی لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کامپیوترهای رومیزی سازگار است. 

متأسفانه این کیبورد از سیستم عامل مک پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید کیبوردهای وایرلس دیگیری که امکان شارژ خورشیدی ندارند را در این زمینه پیدا کنید.

وقتی صحبت از انرژی خورشیدی باشد، اغلب فکر می‌کنیم که باید یک پنل خورشیدی گران‌قیمت در بالای سقف خانه قرار دهیم! ولی محصولات خورشیدی بسیاری وجود دارند که لزوماً این گونه نیستند. محصولاتی که با دریافت نور خورشید، انرژی مورد نیاز ابزارهای دیجیتالی و غیر دیجیتالی‌ شما را تأمین می‌کنند.