شرکت سامسونگ به تازگی اقدام به معرفی گوشی‌های جدید خود با نام‌های گلکسی ‌A5 2017 و گلکسی A7 2017 در کشور هند کرده است. با ما همراه باشید تا از جزئییات خبر آگاه شوید.

همان طور که گفته شد سامسونگ به تازگی دو گوشی جدید خود را در کشور هند معرفی کرده است. درباره‌ی قیمت‌گذاری سامسونگ بر این دو گوشی باید گفت که گوشی گلکسی A5 2017 دارای قیمتی ۲۸۹۹۰ روپیه‌ی هند (۴۲۵ دلار) و گوشی گلکسی A7 2017 دارای قیمت ۳۳۴۹۰ روپیه‌ی هند (۵۲۵ دلار) هستند که قیمت‌هایی نه چندان پایین به حساب می‌آیند.

از مشخصات ظاهری این دو گوشی جدید سامسونگ می‌توان به بدنه‌ی تمام فلزی این دو گوشی اشاره کرد که قطعاً A5 و A7 را دارای کیفیت ساخت و طراحی ظاهری مناسبی می‌کند؛ این دو گوشی همچنین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم‌اند و دارای استاندارد IP68 هستند که آن به معنی مقاومت این دو گوشی در برابر گرد و غبار و آب تا عمق سطحی است. مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی نیز عبارت‌اند‌ از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگسینوس ۷۸۸۰ و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل افزایش به وسیله‌ی مموری کارت اشاره کرد.

در بخش دوربین نیز این دو گوشی از مشخصات خوبی بهره‌مند هستند که عکاسی و فیلم‌برداری را برای علاقه‌مندان به این کار لذت‌بخش می‌کند؛ این دو گوشی دارای دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم نسبی F/1.9 هستند، در بخش اتصالات نیز این دو گوشی دارای جدید‌ترین استاندارد‌های اتصالات گوشی یعنی یو‌اس‌بی نوع سی هستند.

این دو گوشی همچنین به نسخه‌ی نسبتاً جدید اندروید یعنی اندروید مارشملو مجهز هستند هر‌چند انتظار می‌رفت که شاهد وجود اندروید نوقا در این گوشی‌ها باشیم. گلکسی ‌‌A5 دارای نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی و گوشی گلکسی A7 دارای نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۷ اینچی با رولوشن فول‌ اچ‌دی است (پس نتیجتاً به علت بزرگ‌تر بودن اندازه‌ی نمایشگر گلکسی A7 نسبت به گلکسی A5 و رزولوشن مساوی این دو گوشی گلکسی A7 دارای تراکم پیکسلی کمتری بوده و این خبر خوبی برای دوست‌داران نمایشگر بسیار باکیفیت نیست!)

در زمینه‌ی ظرفیت باتری و رنگ‌های موجود برای این دو گوشی می‌توان گفت که هر دو گوشی دارای باتری‌هایی با ظرفیت بالا هستند، گلکسی A5 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است درحالی که گلکسی ‌A7 دارای باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است که میزان زیادی به‌شمار می‌رود!؛ همچنین رنگ‌های موجود برای این دو گوشی رنگ آسمان سیاه و شن طلایی هستند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا به این دو گوشی علاقه‌مند هستید؟