به تازگی گونه‌های جانوری جدیدی کشف شده‌اند که بی‌شباهت به موجودات فضایی نیستند.

طبق کشفیات اخیر ناسا، ۷ سیاره‌ی جدید وجود دارند که دور ستاره‌های خود در حال چرخش هستند و ۴۰ سال نوری هم با ما فاصله دارند. این یافته به ما نشان می‌دهد که به طور بالقوه حیات در دیگر نقاط جهان هم وجود دارد. احتمالاتی که چه نوع زندگی در آن سیارات ممکن است وجود داشته باشد، ذهن را مشوش می‌کند. اما در همین سیاره‌ی خودمان موجودات عجیبی داریم که موجب تعجب همه قرار خواهند گرفت.

وقتی به عجایب کهکشان می‌نگریم نباید تنوع شکوه‌آمیز موجوداتی که در خانه ی خودمان زندگی می‌کنند را از یاد ببریم.

بر طبق برآوردهای تکنولوژی امروز، ۱۱۰۰۰ سال طول می‌کشد که به ستاره‌ی TRAPPIST-1 برسیم؛ پس بنابراین وقت آن رسیده است که به موجودات عجیب روی زمین که به بیشتر موجودات فضایی شبیه هستند، نگاهی داشته باشیم:

۱۱. لاک‌پشت غول‌پیکر لاک نرم کانتور

نام علمی : Pelochelys Cantorii

محل زندگی: جنوب شرقی آسیا، عمدتا رودخانه مکونگ

باید خیلی خوش شانس باشید که این فرصت را پیدا کنید تا نیم نگاهی به لاکپشت کانتور داشته باشید. این خزنده ۹۵% زندگی خود را زیر آب‌های بستر رودخانه زندگی می‌کند و فقط روزی دو بار برای تنفس سریع به سطح آب می‌آید.

۱۰- مارمولک مکزیکی مول

نام علمی: Bipes Biporus

محل زندگی: امریکای مرکزی، به خصوص در باجا، شبه جزیره ی مکزیک

در میان بسیاری از چیزهای دیگر در مورد این موجود عجیب، دانشمندان در مورد سیاست جنسیتی مارمولک مکزیکی مول گیج شده‌اند: با وجود این که انتظار می رود تعداد گونه‌های نر و ماده در هنگام تولد برابر باشند، اما تعداد ماده ها دو برابر نر ها است.

۹.خوک دریایی

نام علمی: Scotoplane

محل زندگی: در اعماق اقیانوس‌های جهان

رنگ صورتی و مدل پوزه‌ی این جانور شکل جالبی دارد. به همین دلیل با موجوداتی که در خشکی زندگی می‌کند متفاوت است. یکی از تفاوت های قابل توجه آن با موجودات خشکی‌ زی، تعداد پاهای آن است.

۸. عنکبوتِ کلاه سخنگو

نام علمی: Eriovixia Gryffindori

محل زندگی: کوه‌های گات مغربی هندوستان

این موجود با شمایل عجیب، سال قبل توسط یک تیم تحقیقاتی کشف شد. بعد از کشف آن بلافاصله نام او را کلاه سخنگو گذاشتند. نام کلاهی که در هری پاتر شهرت داشت. کراکترهای داستان‌های تخیلی جی‌کی رولینگ حتی به زمینه‌های تقسیم‌بندی علمی هم راه پیدا کرده‌اند!

۷. کوسه‌ی فانوسی نینجا

نام علمی: Etmopterus Benchleyi

محل زندگی: اعماق اقیانوس اطراف پاناما و کاستاریکا

این موجودات تازه‌ واردترین درنده‌ی خبیث اقیانوس هستند که آرواره‌ها هیچ تاثیری روی آن‌ها ندارند! کوسه‌‌های فانوسی نینجا چیزی بیشتر از هیبت ترسناک‌شان هستند. طبق یافته‌های سال ۲۰۱۵ این موجود نینجا شکل زمان‌های طولانی در سایه‌ها پنهان می‌شود.

۶. گوسفند دریایی

نام علمی: Costasiella Kuroshimae

محل زندگی: در اطراف جزایر جنوبی ژاپن

این موجود کوچک جذاب به راحتی می‌تواند ستاره‌ی بعدی کمپانی پیکسار باشد! به هرحال گوسفند دریایی به اندازه‌ای که نشان می‌دهد بی‌گناه و معصوم نیست. او با دزدیدن کلروپلاست‌های جلبک‌های رونده، در درخشش سبز خود استفاده می‌کند.

۵. گورکن صورتی پشمالو

نام علمی: Chlamyphorus Truncatus

محل زندگی: فقط در آرژانتین

پوسته‌ی صورتی زیبای این جانور نقش یک رادیاتور قابل حمل را داشته و گرمایش و سرمایش آن بستگی به حرارت خاک دارد.

۴. لیسه‌ی دریایی ِ انرژی خورشیدی

نام علمی: Elysia Chlorotica

محل زندگی: در اطراف سواحل شرقی کانادا و امریکا

لیسه‌ی دریایی به راحتی با یک برگ شناور اشتباه گرفته می‌شود. این موجود شبرنگ دریایی قدرت سلول‌های جلبک‌های رونده را جهت فتوسنتز و تولید غذای خود، مهار می‌کند.

۳. موش دریایی

نام علمی: Aphrodita Aculeata

محل زندگی: شمال اقیانوس اطلس، دریاهای بالتیک و مدیترانه

این موش بیشتر شبیه یک موش کثیف غرق شده است تا یک موش پشمالوی زیبا! این موجود آبزی کوچک توسط روشن و خاموش شدن رنگین‌کمانی خود قابل تشخیص است. یک الگوی خاص از انکسار نور باعث به وجود آمدن این روشنایی و خاموشی می‌شود.

۲. تیغ پشت نواری دشت

نام علمی: Hemicentetes Semispinosus

محل زندگی: فقط در ماداگاسکار

این جانور مهره‌‌دار باشکوه، عملکردهای متفاوتی دارد و در گمال شگفت‌انگیزی خیلی چشم‌گیر است. همچنین زندگی اجتماعی برای آن‌ها بسیار حیاتی است و با مالش بدن خود به یکدیگر صداهای ارتباطی بسیار بلندی ساطع می‌کنند.

۱. اختاپوس دامبو

نام علمی: Grimpoteuthis

محل زندگی: اعماق اقیانوس‌های جهان

این اختاپوس به علت شخصیت فیل دوست داشتنی دیزنی به دامبو نامگذاری شده است. این موجود جوهری در کارتون «در جست و جوی نمو» جاودانه شد.  بدون شک همه‌ی طرفداران این انیمیشن این موجود را به یاد خواهند آورد.