برخلاف اکثر دستبندهای ورزشی که فعالیت فیتنس را چک می‌کنند و همچنین یکسری موارد اسثتنا همانند آخرین محصول Pebble، سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اندروید و اپل تقریباً شبیه به یک باغ محصور هستند که دورش دیوار کشیده شده تا دیگران نتوانند از آن استفاده کنند؛ اما گوگل با اضافه کردن پشتیبانی از IOS به اندروید ویر، در واقع این حصار را شکسته و می‌خواهد یک بازی جوانمردانه را اجرا کند.

گوگل از این به بعد اندروید ویر را علاوه بر کاربران خود در اختیار کاربران آیفون نیز قرار خواهد داد. در پنجمین و آخرین پیش‌نمایش گوگل برای توسعه دهندگان، مشخص شد این کمپانی یک قدم رو به جلو برای ممکن ساختن استفاده از اندروید ویر۲ توسط کاربرانی که از سیستم عامل اندروید استفاده نمی‌کنند برداشته است.

اینکه هدف اصلی اندروید ویر 2 ایجاد استقلال پلفترم ساعت هوشمند از تلفن‌های همراه است؛ به‌ طوری که در نسخه‌ی جدید نیازی نیست تا اپلیکیشن‌های گجت‌های پوشیدنی با اپلیکیشن اندرویدی برای موبایل همراه شوند و می‌توانند مستقلاً و منحصراً برای گجت‌های هوشمند تولید و عرضه شوند.

ویژگی پشتیبانی از آی‌او‌اس به شما این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به تلفن همراه وارد فروشگاه اپلیکیشن شوید. البته برای وصل شدن به اینترنت، شما همچنان به تلفن همراه نیاز خواهید داشت و گوگل به شما هشدار خواهد داد که اتصال با تلفن‌های آی‌او‌اس ممکن است کندتر از تلفن‌های اندرویدی باشد.

اگر نگاهی به آخرین نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان اندروید ویر بیندازیم، به این نتیجه می‌رسیم که بالاخره اندروید ویر۲ به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد. تأخیر فعلی سبب شده تا برخی از شرکای تجاری گوگل متضرر شوند؛ باید منتظر شد تا ببینیم بالاخره مشتریان نهایی چگونه با این موضوع کنار خواهند آمد.