امروز مایکروسافت از نمایشگر پوشیدنی که Acer تولید کرده در GDC 2017‌ پرده برداشت. این هدست در توسعه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و همین‌طور در کاربری واقعیت افزوده مفید واقع می‌شود. در ادامه به مشخصات کلیدی آن اشاره می‌کنیم.

از زمانی که کامپیوتکس ۲۰۱۶ برگزار شده، گیمرها منتظر هدست‌های واقعیت مجازی‌ای هستند که قرار است شرکای بزرگ مایکروسافت طراحی و تولید کنند و یکی از این محصولات را در CES دیدیم. امروز در GDC یکی دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی که محصولی از ایسر است، معرفی شده و البته نسخه‌ی توسعه‌دهندگان است و نه مخصوص عموم گیمرها.

ایسر از LCD‌ جالبی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برای هر چشم استفاده کرده که نتیجه‌ی آن تراکم پیکسلی ۷۰۶ پیکسل بر اینچ است. یک عدد فوق‌العاده و نرخ نوسازی نمایشگر نیز ۹۰ هرتز است. این هدست سیستم صوتی داخلی و جک ۳.۵ میلی‌متری نیز دارد و می‌توان آن را از طریق HDMI 2.0 به کامپیوتر متصل کرد. برای نقل و انتقال دیتا نیز کابل USB 3.0 استفاده می‌شود.

مایکروسافت در برنامه‌ریزی بلندمدت به کمک شرکای بزرگی مثل ایسر و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و بازی‌های واقعیت مجازی و نیز واقعیت افزوده نیاز مبرم دارد.