انویدیا با مجموعه تکنولوژیهای گرافیکی Gameworks تلاش کرده که گرافیک بازیها زیباتر شود و در عین حال کدها بهینه باشد و سرعت اجرای بازی کمترین افت را داشته باشد. در GDC 2017 اعلام شده که Gameworks در دایرکت ایکس ۱۲ نیز قابل پیادهسازی است.
انویدیا پشتیبانی از مجموعهی گیمورکس را به دایرکت ایکس ۱۲ اضافه میکند تا از این پس در بازیهای مبتنی بر واسط برنامهنویسی دایرکت ایکس ۱۲، استفاده از گیمورکس ممکن شود و به این ترتیب سازندگان بازی در زمان کمتر، گرافیک بهتر و سریعتری ارایه کنند.
از بخشهای گیمورکس میتوان به Flex و Flow اشاره کرد. فلکس برای شبیهسازی واقعیتر اجسام نرم است و فلو برای شبیهسازی جالب جریان سیالاتی مثل آب است و در هر دو مورد جسم به هزاران قطعهی کوچک تقسیم میشود و باید پردازشی سنگین در مورد برهمکنش این هزاران قطعه صورت گیرد. انویدیا میگوید شبیهسازی به کمک Async Compute کارت گرافیک به مراتب سریعتر خواهد بود. طبق نمودار زیر شبیهسازی حرکات ۲۵ هزار ذرهی سیال با سرعتی در حد دو برابر انجام میشود.
انیمه
#سریال خاندان اژدها
#آشپزی
#خراسان جنوبی