سرویس دانش و فناوری

اولین دوربین دوگانه مجهز به بزرگنمایی آپتیکال ۵ برابری توسط Oppo چین معرفی شد

اپو به وعده‌اش عمل کرد و بزرگنمایی آپتیکال که با توجه به تصاویر تبلیغاتی منتظرش بودیم را معرفی کرد. بزرگنمایی آپتیکال ۵ برابری در کالبد باریک گوشی‌های امروزی وجود نداشته اما ازین پس ممکن است عملی شود.

روش اپو برگرفته از ابزار ساده‌ای به اسم پریسکوپ است اما پیاده‌سازی آن دشوار. بیش از ۵۰ قطعه در ماژولی به ارتفاع ۵.۷ میلی‌متر کنار هم قرار می‌گیرد تا دوربین دوگانه دارای بزرگنمایی آپتیکال کارش را انجام دهد. نور از طریق لنز تله‌فوتو وارد می‌شود و با زاویه‌ی ۹۰ درجه، منحرف شده و از لنز دیگری که زاویه‌باز است، عبور می‌کند. با این تغییر مسیر ساده می‌توان بزرگنمایی ۵ برابری را عملی کرد.

اما مشکل بعدی: کوچک‌ترین لرزش‌ها هم وقتی ۵ برابر روی عکس اثر می‌گذارند، مهم هستند. اپو برای این معضل مکانیزم لرزش‌گیر آپتیکال را به ماژول خود اضافه کرده است. منشوری که برای تغییر جهت نور استفاده شده، با دقتی در حد 0.0025 درجه می‌چرخد و لرزش‌ها را جبران می‌کند.

اپو در نهایت به ابداعات خود اشاره کرده است: اولین گوشی با دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی به نام Oppo Like و اولین دوربین چرخان در Oppo N1 که برای تصویربرداری از جلو یا پشت به کار می‌رفت و همین‌طور Oppo F1 Plus اولین گوشی با دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی. البته منظور اپو گوشی‌های هوشمند است و نه تمام گوشی‌ها!

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید