سونی در ۴ ماه اخیر حدود ۱ میلیون دستگاه PSVR‌ یا همان هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن فروخته است و از این آمار جالب، خود نیز شگفت‌زده است!

تقریباً ۹۴۰ هزار دستگاه هدست واقعیت مجازی PSVR در چهار ماه اخیر به فروش رسیده که بیش از انتظار سونی است. پلی‌استیشن وی‌آر مثل دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مرغوب، گران‌قیمت است و شاید خیلی‌ها با توجه به کم بودن بازی‌های واقعیت مجازی و با در نظر گرفتن اینکه واقعیت مجازی یک پدیده‌ی جدید در دنیای بازی و فیلم است، چندان توجهی به آن نداشته باشند اما گویا افرادی که به آن علاقه‌مند هستند هم خیل عظیمی را تشکیل می‌دهند.

نکته‌ی جالب این است که سونی برای فروش بهتر محصول خویش به تبلیغات و مراسم معرفی و جنجال رسانه‌ای نیاز نداشته بلکه گیمرها خودشان PSVR را کشف کرده‌اند و به فکر تجربه کردن دنیای واقعیت مجازی افتاده‌اند. به همین علت است که برخی تصور می‌کنند محصولی به اسم PSVR شکست‌خورده است و سونی تولید آن را کم و شاید متوقف کرده است.

پیش‌بینی سونی این بود که در شش ماه اول یک میلیون دستگاه PSVR بفروشد اما اکنون در ۴ ماه ابتدایی، تقریباً به پیش‌بینی خود رسیده است. انتشار عناوین محبوبی مثل Resident Evil VII هم موجبات استقبال بیشتر را فراهم آورده و ازین پس شاید شروع PlayStation VR‌ سونی سریع‌تر شود.