امروز سونی در کنار XZ Premium از اکسپریا XZs پرده برداشت. گوشی جالبی با نمایشگر 1080p به قطر ۵.۲ اینچ و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و دوربینی عالی. در ادامه مشخصات دومین گوشی رده‌اول سونی در سال ۲۰۱۷ را مرور می‌کنیم.

سونی در این مدل نیازی به نمایشگر 4K نمی‌بیند و قطر نمایشگر هم به ۵.۲ اینچ کاهش یافته است. در این مدل تکنولوژی Motion Eye در بخش دوربین پیاده‌سازی شده تا به محض شناسایی لرزش در اثر فشار دادن شاتر، عکاسی شروع شود. حسگری 1/2.3 اینچی با رزولوشن ۱۹ مگاپیکسل و لنزی با فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متر و دیافراگم نسبی F/2.0 در دوربین اصلی به کار رفته است. فوکوس خودکار پیش‌رونده و همین‌طور فوکوس لیزری به همراه حسگری RGBC-IR موجب می‌شود که تصاویر فوکوس و کیفیت رنگ بسیار خوبی داشته باشند.

سونی از لرزش‌گیر دیجیتال ۵ محوره نیز استفاده کرده و ممکن است بهتر از گوشی‌های دارای لرزش‌گیر آپتیکال، ویدیوهایی بدون لرزش تهیه کند.

دوربین سلفی هر دو گوشی رده‌اول سونی از نظر رزولوشن عجیب به نظر می‌رسد: ۱۳ مگاپیکسل با حسگر بزرگی به قطر 1/3.06 اینچ که فاصله‌ی کانونی لنز آن ۲۲ میلی‌متر است. این دوربین تصاویری زاویه‌باز با کیفیت عالی در اختیار سلفی‌بگیران امروزی قرار خواهد داد.

سونی در این مدل از ۴ گیگابایت رم استفاده کرده و تراشه‌ی مرکزی آن اسنپ‌دراگون ۸۲۰ است. تراشه‌ای که در گوشی‌های رده‌اول سال پیش به وفور استفاده شده و سرعت بالایی دارد. رنگ‌بندی محصول کوچک‌تر سونی، مثل اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم است اما گزینه‌ی آبی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه موجودی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ مثل S835 به گلکسی اس ۸ اختصاص پیدا نکرده، سونی این مدل را سریع‌تر روانه‌ی بازار می‌کند.