هواوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس چند ساعت پیش در جریان MWC 2017 معرفی شدند؛ این دو گوشی دارای طراحی بهبود یافته و نمایشگر و سخت‌افزار ارتقا یافته هستند. با ما همراه باشید تا با این دو گوشی جدید هواوی بیشتر آشنا شوید.

ساعاتی قبل هواوی رسماً از دو گوشی جدید خود با نام‌های هواوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی دارای طراحی و سخت‌افزار و نمایشگر بهبود یافته و قابلیت جدید لیکا سلفی هستند. در ادامه با این دو گوشی بیشتر آشنا خواهید شد.

هواوی پی ۱۰

نمایشگر هواوی پی ۱۰ به وسیله‌ی گوریلا گلس ۲.۵ خمیده محافظت می‌شود و بخش پشتی این گوشی فلز برش خورده به وسیله‌ی الماس قرار دارد. بخش آنتن این گوشی نیز مانند آیفون ۷ در کنار دوربین‌ها قرار دارد که این بخش در رنگ سیاه گرافیتی بیشتر به چشم می‌آید. در مجموع هواوی پی ۱۰ دارای طراحی‌ای بسیار زیبا و چشم نواز است که افرادی را که به طراحی گوشی خود اهمیت می‌دهند را راضی کند. هواوی پی ۱۰ دارای نمایشگری ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع IPS LCD است؛ این اندازه‌ی نمایشگر نسبت به گوشی هواوی پی ۹ یک دهم اینچ کاهش یافته است. هواوی پی ۱۰ از چیپ-ست هواوی کرین ۹۶۰ و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد.

حسگر شناسایی اثر انگشت در هواوی پی ۱۰ به بخش جلویی گوشی انتقال یافته است؛ حسگر اثر انگشت این گوشی توسط شیشه پوشیده شده است و هم‌اکنون روی دکمه‌ی خانه‌ی جدید قرار دارد. دکمه‌ی خانه در هواوی پی ۱۰ دارای عملکرد‌های گوناگونی است؛ یک تپ برای برگشت، نگه داشتن برای رفتن به خانه و کشیدن برای رفتن به تسک منیجر است. ما قبلاً همچنین قابلیتی را در هواوی میت ۹ پرو مشاهده کرده بودیم و هواوی پی ۱۰ عملکردی بسیار شبیه به این گوشی در دکمه‌ی هوم دارد.

هواوی پی ۱۰ دارای یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است که از قابلیت شارژ فوق العاده پشتیبانی می‌کند. همان طور که انتظار می‌رفت، هواوی پی ۱۰ به آخرین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید ۷ به همراه رابط کاربری مخصوص هواوی مجهز گشته است. هواوی پی ۱۰ به زودی در ماه مارچ در رنگ‌های سبز سبزی،‌ آبی خیره کننده، رزگلد، سفید سرامیکی، و نقره‌ای افسانه‌ای و طلایی اعتبار معرفی می‌شود. این گوشی ۶۴۹ یورو قیمت گذاری شده است و به زودی در بازار‌های کشور‌های استرالیا، اتریش، شیلی، چین، کلمبیا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، مالزی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، فیلیپین، هلند، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، تایلند، ترکیه، امارات متحده‌ی عربی و ویتنام عرضه خواهد شد.

هواوی پی ۱۰ پلاس نیز مانند هواوی پی ۱۰ چند ساعت پیش در جریان MWC 2017 در شهر بارسلونا‌ی اسپانیا رسماً توسط هواوی معرفی شد. گوشی جدید هواوی با نام پی ۱۰ دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن کواد‌اچ‌دی است. هواوی پی ۱۰ پلاس نیز مانند هواوی پی ۱۰ مجهز به چیپ‌-ست هواوی کرین ۹۶۰ به همراه ۴ گیگابایت رم است؛ اما در کنار این مشخصات،‌ انتخاب دیگری نیز وجود دارد، هواوی پی ۱۰ پلاس را با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نیز عرضه می‌کند تا کسانی که به حافظه‌ی داخلی زیاد یا رم ۶ گیگابایتی علاقه‌مند‌ هستند چنین انتخابی داشته باشند.

هواوی پی ۱۰ پلاس دارای امکانات و مشخصات مشابهی با دوربین هواوی پی ۱۰ است؛ اما دوربین اصلی گشادگی دیافراگم بیشتری دارد ( f/1.8 ) این به آن معنی است که پی ۱۰ پلاس دارای همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی RGB + سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم در پشت است. در بخش پشتی گوشی و در کنار دوربین فلش ال‌ای‌دی دورنگ و حسگر فوکوس خودکار قرار دارد. حالت پورتریت برای دوربین عقب و جلو موجود است. سنسور ۸ مگاپیکسلی سلفی نیز به قابلیت لایکا مجهز است.

هواوی پی ۱۰ پلاس نیز قابلیت‌های دیگری را داراست که از این قابلیت‌ها می‌توان به دیافراگم بازتر دوربین و پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی ۴.۵ جی اشاره کرد؛ در نهایت پی ۱۰ پلاس دارای باتری بزرگ‌تر ۳۷۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است که همچنین از قابلیت شارژ فوق العاده‌ی هواوی نیز پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های دیگر هواوی پی ۱۰ با پی ۱۰ پلاس برابر است؛ مانند بلند‌گوی استریو و محافظ گوریلا گلس ۵ و دکمه‌ی خانه‌ی حساس به لمس به همراه یک حسگر اثر انگشت و اندروید ۷ و رابط کاربری مخصوص هواوی (EMUI 5.1).

هواوی پی ۱۰ در رنگ‌های سبز سبزی،‌ آبی خیره کننده، رزگلد، سفید سرامیکی، نقره‌ای افسانه‌ای، طلایی خیره و سیاه گرافیتی مانند پی ۱۰ در بازار‌های مشابه با قیمت‌های ۶۹۹ یورو برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی و ۷۹۹ یورو برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با پرچمداران جدید هواوی چیست؟ آیا قیمت ۷۹۹ یورو را برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی هواوی پی ۱۰ پرو کمی گران نمیدانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.