موتورولا امروز در نمایشگاه MWC 2017 از گوشی بزرگی به اسم Moto G5 Plus پرده برداشت. محصولی با سخت‌افزار نسبتاً خوب و طراحی خیره‌کننده. در ادامه تصاویر موتورولا موتو جی ۵ پلاس و ویدیوی معرفی آن را از نظر می‌گذاریم و در مورد مشخصات آن بحث می‌کنیم.

موتورولا در گوشی موتو جی ۵ پلاس از نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی استفاده کرده که فقط ۰.۲ اینچ بزرگ‌تر از موتو جی ۵ است اما در مقابل سخت‌افزار داخلی دستخوش تغییرات خوبی شده است. تراشه‌ی مرکزی این گوشی از سری ۶۰۰ و مدل اسنپ‌دراگون ۶۲۵ کوالکام است. انتخابی خوب و خوش‌قیمت برای گوشی میان‌رده‌ای با نمایشگر 1080p. روی نمایشگر گوریلا گلس ۳ کشیده شده تا مقاوم به خش و ضربات احتمالی باشد.

مقدار رم این گوشی ۴ گیگابایت است و بسته به بازاری که در آن فروخته می‌شود، ممکن است کمتر هم باشد. حافظه‌ی ذخیره‌سازی هم ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت اعلام شده و البته اسلات کارت حافظه در اختیار کاربران است.

دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی است اما با توجه به دیافراگم نسبی F/1.7 احتمالاً عکاسی قدرتمند است. سیستم فوکوس خودکار آن هم دوال پیکس است. جالب است که در سمت جلو هم از همین دوربین قدرتمند استفاده شده و لذا می‌توان گفت که Moto G5 Plus از همین حالا یکی از بهترین انتخاب‌های سلفی‌بگیران است!

موتورولا در گوشی ۵.۲ اینچی خویش از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و به کمک شارژر ۱۵ واتی TurboPower می‌توان آن را سریع شارژ کرد. باتری جداشدنی است و می‌توان یک باتری یدکی هم همراه داشت! به خصوص در مسافرت‌ها که شاید پریز برق کمیاب باشد.

ابعاد گوشی ۱۵۵ گرمی موتورولا حدود ۱۵۰.۲ در ۷۴ در ۹.۷ میلی‌متر است. چندان باریک نیست اما با انحنای ملایمی که در لبه‌های بدنه‌ی زیبای آلومینیومی می‌بینیم، ارگونومی گوشی عالی به نظر می‌رسد.

رنگ‌بندی موتو جی۵ پلاس شامل طلایی و خاکستری می‌شود. قیمت ویژگی بارز و اصلی گوشی میان‌رده‌ی موتورولا است. قیمت این گوشی در بازار آمریکا ۲۳۰ دلار خواهد بود و در دیگر کشورها نیز متفاوت است.

سیستم عامل گوشی‌های جدید موتورولا اندروید ۷ است و حتی گوگل اسیستنت که دستیار صوتی قدرتمند گوگل است را روی آن می‌بینیم. اپلیکیشن‌ها و بهینه‌سازی‌های خاص موتورولا در هر دو گوشی پیاده‌سازی شده و به عنوان مثال با چرخش گوشی، اپلیکیشن دوربین به سرعت اجرا می‌شود و می‌توان عکاسی کرد. حسگر اثر انگشت در کلید خانه نهان شده و کارایی جالبی دارد. با حسگر انگشت روی حسگر اثر انگشت، امور مختلفی انجام می‌شود. حرکت جاروبی به چپ برای برگشت، به راست برای نمایش منوی مالتی‌تسکینگ و لمس طولانی آن برای نمایان شدن Google Assistant کنار گذاشته شده است.