پاک کردن گاه به گاه و تک‌تک تاریخچه مرورگر شاید برای خیلی‌ها اذیت کننده باشد. در طول زمان شما از صدها یا حتی هزاران وب‌سایت در کامپیوتر و تلفن هوشمند خود بازدید می‌کنید؛ خیلی از این سایت‌ها، از نظر شما دیگر نیازی به تکرار شدن ندارند یا حتی شما خیلی از این سایت‌ها را بصورت اتفاقی یا از روی کنجکاوی باز کرده‌اید.

اگر آیفون یا آیپد خود را با دوستان و اقوام به اشتراک بگذارید، مسلماً دوست ندارید که آنها از تاریخچه جستجوهای شما اطلاعاتی داشته باشند؛ حتی اگر شما چیزی برای شرمندگی یا اسناد خیلی شخصی نداشته باشید.

برای پاکسازی تاریخچه‌ی مرورهایتان از هر یک از دستگاه‌ها، در قدم اول وارد تنظیمات شوید و روی آیکن سافاری کلیک کنید.

حالا شما در تنظیمات مربوط به سافاری قرار دارید؛ روی لینک “ Clear History and Website Data ”در پایین صفحه تنظیمات کلیک کنید.

در این مرحله شما یک پنجره مشاهده می‌‌کنید که به شما هشدار می‌دهد درصورت روی عملگر پاک کردن تاریخچه کلیک کنید، کوکی‌ها و دیگر داده‌های مربوط به مرورهای اینترنتی شما که در دستگاه‌های شماست پاک می‌شود(برای آیپد نیز)؛ به حساب کاربری خود در iCloud وارد شوید.

بعد از ورود، روی” Clear History and Data “ کلیک کنید؛‌ شاهد خواهید بود تمام داده‌هایتان پاک می‌شوند.

نکته‌ای که پس از پایان این عملیات می‌توان گفت این موضوع است که دیگر همه داده‌های شما پاک شده و می‌توانید بدون هیچگونه ترس و دلهره‌ای تلفن همراه خود را به هر کسی که می‌خواهید قرض دهید.