یکی از ویژگی‌های مفید یک گوشی، امنیت بالای آن است. سامسونگ با اضافه کردن Secure Folder به گلکسی اس ۷ و گلکسی اس۷ می‌کوشد تا امنیت گوشی‌هایش مثل محصولات سازمانی باشد. در ادامه با سیکیور فولدر سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

یک پوشه‌ی خاص و امن برای نگهداری اپلیکیشن‌ها و در نتیجه حفظ اطلاعات حساس یا شخصی، این تعریف کوتاهی از سیکیور فولدر یا پوشه‌ی امن سامسونگ است.

Secure Folder مبتنی بر پلتفرم Knox سامسونگ است و به لحاظ امنیت، یکی از پلتفرم‌های مطرح دنیای موبایل است. استفاده از Secure Folder راحت است. کافی است از رمز عبور، طرح و یا حسگری مثل اثر انگشت برای ایجاد لایه‌ی امنیتی جدید استفاده کنیم و سپس اسناد، تصاویر و فایل‌های مختلف را به آن بیافزاییم. سیکیور فولدر می‌تواند یک اپلیکیشن و تمام داده‌های مربوط به آن را هم در حفاظی امنیتی نگهداری کند. در عین حال این اپلیکیشن‌ها را می‌توان به صورت بدون داده در اختیار دیگر کاربران گوشی و تبلت قرار داد. اطلاعات دو نسخه به صورت جداگانه نگهداری می‌شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا Knox‌ را یک پلتفرم امن و غیرقابل‌نفوذ توصیف کرده اما به هر حال تمام پلتفرم‌های امن هم ممکن است حفره‌های امنیتی نامکشوفی داشته باشند و روزی ناامن شوند. لذا همیشه باید بروزرسانی‌های امنیتی را نصب کنید و در نظر بگیرید که اگر اطلاعات محرمانه به دلیلی نامشخص فاش شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ بهتر است محرمانه‌ترین اطلاعات را در مکانی به جز گوشی خود ذخیره کنید و در قدم بعدی به Secure Folder سامسونگ اعتماد کنید.

در پایان شما ره به تماشای ویدیوی معرفی Secure Folder دعوت می‌کنیم: