کمپانی فورد از خودروی Fiesta ST سال 2018 پرده برداشت. یکی دیگر از خودروهای کوچک، قدرتمند و سریع فورد که موتور سه سیلندری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار در کالبد آن می‌تپد. در ادامه مشخصات را بررسی و ویدیوی معرفی فیستا اس‌تی را تماشا می‌کنیم. با ما باشید.

خودروی جدید فیستا اس‌تی فورد موتور سه سیلندر دارد، شاید خیلی‌ها منتظر فیستای چهار سیلندر بودند، اما فورد ترجیح داده از سه سیلندر با حجم جابجایی ۱.۵ لیتر استفاده کند و در مسیر EcoBoost گام بردارد. در عین حال این موتور بسیار قوی است و قدرت آن ۱۹۷ اسب بخار است.

گشتاور خروجی موتور ۲۱۴ پوند-فوت است. این خودرو در زمان ۶.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که شاید شگفت‌انگیز نباشد، اما برای یک خودروی کوچک و معمولی، رکورد خوبی است. گشتاور خروجی در دورهای پایین و بالا عالی است و با وجود توربوشارژر جدید، فشار خوبی ایجاد می‌شود.

و اما توضیح بیشتر در مورد اکوبوست: یکی از سیلندرها می‌تواند در صورت نیاز عملکردی نداشته باشد و مصرف سوخت با استفاده از دو سیلندر دیگر، کاهش پیدا می‌کند. درگیر شدن و غیرفعال شدن سیلندر سوم در زمان ۱۴ میلی‌ثانیه صورت می‌گیرد و لذا راننده متوجه تغییر قدرت نمی‌شود.

فورد در مورد مصرف سوخت عددی اعلام نکرده، اما فیستای جدید حالت‌های رانندگی مختلف هم دارد. حالت نرمال برای استفاده‌ی روزانه است و حالت Sport برای رانندگی سریع. در حالت اسپورت موتور سریع‌تر و قوی‌تر کار می‌کند، سیستم فرمان الکتریکی پسخورد بهتری دارد و سریع‌تر جهت چرخ‌ها را تغییر می‌کند. حتی دریچه‌ی کنترل نویز موتور هم بیشتر باز می‌شود تا راننده صدای موتور را بهتر بشنود.

حالت سوم Track Mode نامیده شده و برای رکورد زدن در مسیر مسابقه مناسب است. سیستم ESE‌ یا پایدارسازی الکترونیکی ضعیف‌تر عمل می‌کند و خودرو به گوشه‌های پیست مسابقه می‌لغزد. ESE خود سه حالت فعالیت دارد و می‌توان به تناسب موقعیت آن را تغییر داد.

فورد از صندلی‌های اسپورت Recaro  استفاده کرده است و با وجود نمایشگر ۸ اینچی لمسی، استفاده از اندروید اتو یا اپل CarPlay امکان‌پذیر است.

و نوبت به تیزر معرفی خودروی کوچک و تند و تیز فورد Fiesta ST 2018‌ می‌رسد. تماشا کنید: