ال‌جی در اولترابوک‌های سری Gram سال 2017، وزن و عمر باتری را در اولویت قرار داده است. به این ترتیب اولترابوک‌های جمع‌وجور با وزن کمتر از ۱.۱ کیلوگرم و عمر باتری بالاتر از ۱۲ ساعت متولد شده است. در ادامه با Gramهای جدید ال‌جی بیشتر آشنا می‌شویم.

ال‌جی امسال ۶ مدل اولترابوک را به سری گرم اضافه کرده است. در این اولترابوک‌ها دو ویژگی مهم دیده می‌شود: وزن کم و عمر باتری بالا. وزن این اولترابوک‌ها کمی بیشتر از دو پوند (حدود ۹۰۰ گرم) است و شاید در نگاه اول به نظر برسد که عمر باتری خوب نیست چرا که بدنه باریک و زیباست و وزن هم نسبتاً کم است اما در حقیقت اینطور نیست.

ال‌جی در مدل ۱۳.۳ اینچی یا در واقع LG Gram 13Z970 یک باتری ۶۰ وات‌ساعتی تعبیه کرده است. نمایشگر این مدل به دو صورت لمسی و معمولی است و عمر باتری این دو گونه به ترتیب ۱۷.۵ و ۱۵ ساعت اعلام شده است. با توجه به اینکه از Core i5-7200U اینتل و ۸ گیگابایت رم و نیز ۲۵۶ گیگابایت SSD استفاده شده، سرعت عمل این اولترابوک عالی است. شایان ذکر است مدل لمسی Gram سیزده اینچی ال‌جی ۱۱۰۰ دلار است.

مدل ۱۴ اینچی سری Gram نیز LG Gram 14Z970 نام دارد. پردازنده و رم و SSD مثل نمونه‌ی قبلی است و اما می‌توان با پرداخت ۱۵۰۰ دلار هزینه، Core i7-7500U را انتخاب کرد که طبعاً پردازنده‌ی بهتری است. در این مدل هم باتری ۶۰ وات‌ساعتی به کار رفته و عمر باتری در کاربری معمولی ۱۴.۵ ساعت اعلام شده است.

مدل سوم ال‌جی LG Gram 15Z970 است. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در این مدل به کار رفته و سخت‌افزار شبیه مدل ۱۴ اینچی است. قیمت آن نیز ۱۲۰۰ دلار اعلام شده و عمر باتری آن حدود ۱۵.۲ ساعت است. اگر این مدل را با نمایشگر لمسی سفارش دهید، عمر باتری به ۱۲.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

گران‌ترین Gram سال جدید با پردازنده‌ی Core i7-7500U، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لمسی و ۵۱۲ گیگابایت SSD و ۸ گیگابایت رم، وزنی معادل ۲.۴ پوند (حدود ۱.۱ کیلوگرم) دارد و قیمت آن ۱۷۰۰ دلار است.

ال‌جی تمام مدل‌های Gram‌ را با رنگ‌بندی نقره‌ای روانه‌ی بازار می‌کند.