تنها چیپ‌ست جدید ای‌ام‌دی که از دو کارت گرافیک انویدیا روی یک مادربورد به صورت موازی یا SLI پشتیبانی می‌کند، چیپ‌ستی است به نام X370. این خبر توسط ای‌ام‌دی تأیید شده است و باید حین خرید مادربورد برای پردازنده‌های رایزن به این نکته توجه کرد.

مادربوردهایی با چیپ‌ست B350 و یا چیپ‌ست معمولی‌تری به اسم A320 نمی‌توانند از دو کارت گرافیک انویدیا به صورت SLI شده پذیرایی کنند. در حقیقت مشکل محصولات ای‌ام‌دی نیست بلکه سخت‌گیری انویدیاست. انویدیا برای هر کارت گرافیک حداقل ۸ مسیر پی‌سی‌آی اکسپرس ۳.۰ را ضروری می‌داند و به همین جهت است که ای‌ام‌دی در چیپ‌ست‌های رده‌پایین‌تر و ارزان‌تر، آن را کنار گذاشته است. توجه کنید که به ازای هر مادربوردی که از SLI پشتیبانی کند، مبلغی به انویدیا داده می‌شود. لذا هزینه‌ی ای‌ام‌دی هم کمتر شده است و تنها برای محصولات گران، مالیات می‌پردازد.

پردازنده‌های جدید ای‌ام‌دی روی مادربوردهای X370 با ۲۰ مسیر پی‌سی‌آی اکسپرس به اسلات‌های پی‌سی‌آی دسترسی دارند و لذا SLI به صورت دو کارت گرافیک ۸ مسیره، امکان‌پذیر است.

در مقابل اگر بخواهید دو کارت گرافیک ای‌ام‌دی را کراس‌فایر کنید، محدودیت خاصی وجود ندارد! تنها ۴ مسیر برای کراس‌فایر ضروری است و خوشبختانه عملکرد آنچنان تفاوتی با حالتی که از ۸ مسیر برای هر کارت گرافیک استفاده کنید، ندارد.

جدول زیر تعداد پورت‌ها و مسیرهای پی‌سی‌آی اکسپرس چیپ‌ست‌های مختلف و همین‌طور پردازنده‌ها و APUهای جدید را لیست می‌کند، قبل از خرید مادربورد بد نیست به این جدول نگاهی دقیق داشته باشید: