سازمان استانداردسازی کارت‌های حافظه استاندارد UHS-III را نهایی کرد و به موجب آن کارت حافظه‌های بسیار سریعی با سرعت ۳۱۲ الی ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه در آینده معرفی می‌شود. در ادامه با UHS-III بیشتر آشنا می‌شویم.

UHS-I و UHS-II و حالا باس ارتباطی سریع‌تری به اسم UHS-III. سومین نسل از باس اولترا های اسپید بالاخره استاندارد شد. نسخه‌ی سوم از نظر پهنای باند دو برابر باس UHS-II سرعت دارد و به این ترتیب سرعت حداکثر کارت حافظه می‌تواند ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه باشد.

البته توجه کنید که محصولی با این باس، لزوماً سرعتی سرسام‌آور ندارد و می‌تواند معمولی باشد. پهنای باند باس بسیار زیاد است اما اینکه کارت حافظه از این پهنای باند کمال استفاده را ببرد یا نه، به کیفیت و قطعات به کار رفته وابسته است.

در سال ۲۰۱۰ باس UHS-I سرعت کارت حافظه‌ها را به ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه محدود می‌کرد و کمی بعد UHS-II معرفی شد و سرعت می‌توانست حداکثر ۳۰۴ مگابایت بر ثانیه باشد. این سرعت برای دوربین‌های 4K هم کفایت می‌کند اما با معرفی دوربین‌های 8K و همین‌طور برای فیلم‌برداری بدون فشرده‌سازی، سرعت بالاتری نیاز است و به همین جهت باس بعدی UHSها معرفی شده است.

UHS-III می‌تواند در کارت‌های SD و میکرواس‌دی به صورت SDXC یا SDHC پیاده‌سازی شود.