بهترین مادربوردی که Gigabyte برای پردازنده‌های جدید و جالب Ryzen ای‌ام‌دی آماده کرده، Aorus GA-AX370-Gaming K7 نام دارد. برند اوروس نشان می‌دهد که این محصول یکی از گزینه‌ی جالب برای گیمرهاست. در ادامه مشخصات این مادربورد را مرور می‌کنیم.

گیگابایت یکی از تولیدکنندگان برتر مادربورد، چند مادربورد با چیپ‌ست‌های معمولی و حرفه‌ای ای‌ام‌دی رونمایی کرده است. مدل اوروس GA-AX370-Gaming K7‌ با توجه به نامش یکی از مادربوردهای قدرتمند گیمینگ است و در آن از چیپ‌ست X370 استفاده شده تا کامل و عالی باشد.

می‌توان LEDهای این مادربورد را تعویض کرد و رنگ‌بندی موردعلاقه را در آن پیاده‌سازی کرد. در کنار اسلات رم و پی‌سی‌آی اکسپرس هم لامپ‌هایی برای نورپردازی اضافه شده است.

به عنوان یک مادربورد پرچم‌دار، ویژگی‌های اورکلاکینگ متعددی در این محصول دیده می‌شود. مدار رگولاتور با فازهای زیاد و قطعات مرغوب و هیت‌سینکی برای خنک‌کاری عالی و همین‌طور بایوس دوگانه برای ریکاوری کردن تنظیمات در مواقعی که تنظیمات اورکلاک اشتباه است و همین‌طور تولیدکننده‌ی سیگنال کلاک مجزا برای اورکلاک کردن از طریق افزایش سرعت کلاک پایه، از جمله موارد جالب برای گیمرها و اورکلاکرهاست.

در بخش صدا از دو چیپ‌ست ریل‌تک ALC1220 استفاده شده و خازن‌های ظرفیت بالا و حفاظ الکترومغناطیسی نیز برای افزایش کیفیت و قدرت صدا به کار رفته است. یکی از این چیپ‌ست‌ها مختص بخش جلوی کیس است!

۴ پورت USB 3.1 Gen 2 که دو مورد به چیپ‌ست متصل است و ۸ پورت SATA III، یک پورت M.2 با خار M و یک کانکتور U.2 برای وسایل مختلف در نظر گرفته شده است. دو پورت ساتا اکسپرس هم در این مادربورد به چشم می‌خورد.

مشخصات کامل را مرور کنید:

Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K7
Chipset X370
Memory Support 4 x DDR4-3200MHz
Onboard Graphics HDMI1.4
Audio

2 x Realtek ALC1220

Sound Blaster X-Fi MB5

LAN

Intel Gigabyte

Killer E2500

Storage

M.2 Key M

U.2

2 x Sata Express

8 x Sata-III

USB

USB 3.1 Gen.2 Type-C

3 x USB 3.1 Gen.2 Type-A

7 x USB 3.1 Gen.1 Type-A

4 x USB 2.0

قیمت مادربورد Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K7 در کانادا ۲۲۰ دلار اعلام شده که با توجه به قابلیت‌ها بسیار عالی است.