در ورودی و خروجی‌های سال قبل گوگل، این شرکت تصویر کلی از یک مفهوم را معرفی کرد که اسم آن را اپلیکیشن لحظه گذاشته بود. این موضوع اینچنین بیان شد که بعضی وقت‌ها که شما به یک اپلیکیشن آن هم برای یکبار استفاده از ویژگی آن دارید، می‌توانید بدون نصب از طریق فروشگاه گوگل از این اپلیکیشن استفاده کنید.

به محض کلیک روی لینکی که توسط جستجو گوگل پیدا شده است، مثلا B&H Photo گوگل پلی یک پکیج ماژولار که شامل یک بخش از کل اپلیکیشن است را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بخش می‌تواند از طریق نتیجه جستجو گوگل خیلی فوری دانلود و اجرا شود و شما قادر خواهید بود در B&H تا پایان مأموریت این اپلیکیشن خرید کنید.

گوگل با منتخبین زیادی از توسعه‌دهندگان بصورت کاملاً نزدیک برای کسب تجربه دو طرفه کاربران و توسعه‌دهندگان آن هم بطور برابر با این ویژگی جدید خود کار کرده است؛ این شرکت این روزها چند اپلیکیشن را که بعنوان اولین اپلیکیشن‌ها در این زمینه بر روی آنها کار شده‌اند بصورت آزمایشی و محدود معرفی کرد؛‌ این اپلیکیشن‌ها عبارتند از:‌ BuzzFeed, Wish, Periscope و Wiki.

اگر شما یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندروید هستید، نیاز دارید تا برای اضافه شدن این ویژگی به اپلیکیشن خود و استفاده ماژولار از آن اجازه بازسازی و اعمال تغییرات را به گوگل بدهید.