کوالکام هدست دیگری برای پیشرفت دنیای واقعیت مجازی معرفی کرد. در هدست جدید از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ که قلب گوشی‌های رده‌اول سال جدید است استفاده شده و به همراه آن حسگر لیپ موشن برای دنبال کردن سریع حرکات دست اضافه شده است. در ادامه با این محصول جالب بیشتر آشنا می‌شویم.

مطمئناً برای پردازش سریع به تراشه‌ای سریع نیاز است و به همین جهت است که S835 یا همان اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در هدست واقعیت مجازی کوالکام جا خوش کرده است. نام این هدست که در حقیقت کیت توسعه‌ی بازی‌ها و محتوای واقعیت مجازی است Snapdragon 835 Virtual Reality Development Kit گذاشته شده است و به کمک پردازنده‌ی قدرتمند آن می‌توان اطلاعات چند دوربین و حسگرهای متعدد را به سرعت پردازش کرد و در بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها از آن استفاده کرد. در حقیقت دو حسگر ۱ مگاپیکسلی تک‌رنگ با لنز چشم‌ماهی در بخش دوربین به کار رفته و می‌توان حرکات را به صورت کامل شناسایی کرد. حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج و مغناطیس‌سنج هم در نظر گرفته شده است.

نمایشگر به کار رفته ۲۵۶۰ در ۱۴۰۰ پیکسلی و از نوع AMOLED‌ است. به همراه تراشه‌ی ذکر شده ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پیش‌بینی شده است و اتصالات مفیدی مثل بلوتوث و وای-فای و USB C نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. ترک‌پدی در سمت راست برای کنترل بهتر و سیستم صوتی WCD9335 نیز امکانات دیگری برای یک تجربه‌ی کامل است.

هدست واقعیت مجازی کوالکام چشم کاربر را دنبال می‌کند و دقیقاً روی سوژه‌ای که وی به آن نگاه می‌کند، تمرکز می‌کند. در حقیقت قدرت بخش گرافیک برای دقیق‌تر رندر کردن یک بخش خاص از منظره‌ی پیش رو صرف می‌شود.

استفاده از حسگر دقیق Leap Motion موجب شده که این هدست حرکات یکایک انگشتان دست را با سرعت و دقت بالا دنبال کند و این یعنی می‌توان اجسام خیالی را با دست گرفت، حرکت داد و دستکاری کرد و به چیزی مثل دستکش و حسگرهای عجیب نیاز نیست.