مایکروسافت نمایش تصویر در تصویر را بعنوان یک ویژگی جدید برای آخرین آپدیت ویندوز ۱۰  معرفی کرد؛ این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا یک پنجره کوچک که شاید یک ویدئو پلیر است را تمام وقتی که از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید باز نگه دارید.

مایکروسافت این قابلیت را روز گذشته و در توضیح جزئیات پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ با شماره ساخت ۱۵۰۳۱ برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرد. این ویژگی که به تازگی برای ویندوز معرفی شد، قبل‌تر برای سیستم‌های رومیزی مک ارائه شده بود. ورژن مایکروسافتی این ویژگی تا حد زیادی به این روش کار خواهد کرد که به کاربران اجازه دهد تا یک پنجره خاص را در کنار هر چیز دیگری که در دسکتاپ نیاز دارند باز نگه دارند و اینگونه از نمایشگر خود دو تصویر همزمان را تماشا کنند.

این ویژگی جدید ویندوز ۱۰ استفاده‌های متعددی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای مثال شما می‌توانید همزمان با جست‌و‌جو در وب یک مکالمه تصویری نیز داشته باشید یا یک ویدیو را در گوشه‌ای از صفحه خود زمانی که در حال انجام کارهای مختلفی هستید اجرا کنید؛ دفترچه یادداشت خود را در بالای منابع تحقیقاتی بهمراه داشته باشید و خیلی کارهای مشابه که با این ویژگی به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود را انجام دهید.

مایکروسافت مدعی است این ويژگی همانند سایر پنجره‌ها در ویندوز کار خواهد کرد و اپلیکیشن‌های اسکایپ و نمایش فیلم و تلویزیون نیز از این ویژگی بهره خواهند برد و توسعه دهندگان بدون شک به استفاده و ترکیب این ویژگی با اپلیکیشن خود ترغیب و تشویق خواهند شد. کارمندان ویندوز و نزدیکان مایکروسافت از همین حالا می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند اما سایرین باید تا Creators Update که در آوریل (اردیبهشت) اجرا و  در دسترس قرار داده می‌شود صبر کنند.