حسگر اثر انگشت به نمایشگرها می‌آید! کمپانی CrucialTec ماژولی جالب تولید کرده که می‌توان اثر انگشت کاربر را اسکن کند و نیازی به قرار گرفتن در سطح پشت یا در دکمه‌ی خانه نیست بلکه حسگر می‌تواند در نمایشگر مخفی شود و شاید گلکسی اس ۸ هم از این حسگر عجیب بهره می‌برد. در ادامه با این دستاورد جالب آشنا می‌شویم.

با بزرگ‌تر شدن نمایشگر گوشی‌ها جایی برای دکمه‌ی فیزیکی خانه و حاشیه‌های بزرگ نمانده است. بیشتری سطح روی گوشی می‌بایست در اختیار نمایشگر باشد و به این ترتیب حسگر اثر انگشت می‌تواند در سطح پشتی تعبیه شود، کاری که ال‌جی شروع کرده و چینی‌ها ادامه می‌دهد. اما راه حل بهتر این است که حسگری به صورت لایه‌ی شفاف در نمایشگر پنهان شود.

از چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر طراحی متفاوت سطح جلوی گلکسی اس ۸ شنیده‌ایم و ممکن است دکمه‌ی فیزیکی خانه از این گوشی حذف شده باشد. به این ترتیب ممکن است سامسونگ اولین کاربر تکنولوژی جدید کروشل‌تک باشد.

کروشل‌تک نام این فناوری را Display Fingerprint Solution یا به اختصار DFS‌ گذاشته و در بررسی‌ها و آزمایشات، نتیجه رضایت‌بخش بوده است. قرار است اولین گوشی‌هایی که از این فناوری جالب بهره می‌برند در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شوند.

دقت DFS بنابر ادعای مقامات رسمی کروشل‌تک آن قدر بالاست که برخورد یک تار مو را هم تشخیص می‌دهد و می‌تواند تصاویری با دقت ۵۰۰ پیکسل بر اینچ از طرح انگشتان انسان تهیه کند.