تراشه‌ی اکسینوس 8895 سامسونگ شاید جزء سری ۸ به نظر برسد اما سامسونگ این پردازنده‌ی قدرتمند گوشی را در سری ۹ طبقه‌بندی کرده است. در ادامه با تراشه‌ی قدرتمندی که در گلکسی اس ۸ به کار می‌رود، بیشتر آشنا می‌شویم.

احتمالاً اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در اغلب نسخه‌های گلکسی S8‌ به کار می‌رود اما گزینه‌ی دیگر که شاید عملکرد مشابهی داشته باشد، اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ است. اکسینوس ۸۸۹۵ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری جدید تولید می‌شود و از نظر عملکردی ۲۷ درصد بهتر از تراشه‌های قبلی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری است. توان مصرفی نیز پایین‌تر است.

در این تراشه‌ی ۸ هسته‌ی از چهار هسته Cortex-A53 و ۴ هسته‌ی بزرگ که به دست سامسونگ طراحی شده، وجود دارد. بخش گرافیک Mali-G71 است. نمایشگر 4K و دیکد ویدیو با نرخ 4K@60 پشتیبانی شده و می‌توان دوربین‌هایی با رزولوشن ۲۸ مگاپیکسل را مدیریت کرد.

سامسونگ از مودم 4G بسیار سریعی با سرعت حداکثر ۱ گیگابیت بر ثانیه استفاده کرده است. برای مقوله‌ی امنیت و حسگر اثر انگشت نیز پردازنده‌ای اختصاصی به تراشه اضافه شده است. این تراشه در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و احتمالاً‌ در برخی نسخه‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به کار می‌رود.