هواوی Honor V9 گوشی قدرتمند هواوی با دوربین سه‌بعدی معرفی شد. در این گوشی از نمایشگر QHD‌ و ۶ گیگابایت رم و تراشه‌ی رده‌اول کرین ۹۶۰ استفاده شده است و ویژگی جالب آن قابلیت مدلسازی سه‌بعدی است. در ادامه با این محصول جدید هواوی بیشتر آشنا می‌شویم.

گوشی آنر وی۹ در کشور چین معرفی شده و شاید در دیگر بازارها با تأخیر و نامی متفاوت رونمایی شود. Honor V9 تراشه‌ای رده‌اول به نام کرین ۹۶۰ دارد که محصول هواوی و ۸ هسته‌ای است. بخش گرافیک آن نیز Mali-G71 نام دارد که جزو پردازنده‌های گرافیکی خوب به حساب می‌آید. در حقیقت این تراشه در Mate 9 به کار رفته بود و سرعت بالای میت ۹ وابسته به همین تراشه است.

هواوی ۴ یا ۶ گیگابایت رم LPDDR4 در کنار کرین ۹۶۰ قرار داده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است. نمایشگر گوشی Honor V9 رزولوشن QHD‌ و قطر ۵.۷ اینچی دارد و از نوع LCD است. در سمت جلو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته و در سطح پشت دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم نسبی F/2.2 قرار دارد. فلاش دوگانه‌ی LED نیز در کنار دوربین خوب این محصول به چشم می‌خورد.

هواوی فوکوس لیزری را در دوربین پشتی فعال کرده و می‌توان مدلی سه‌بعدی به حسگر لیزری تهیه کرد چرا که فاصله‌ی اجسام تا دوربین، قابل محاسبه است. به این ترتیب هواوی مدعی است که اولین گوشی جهان با قابلیت‌ مدل‌سازی سه‌بعدی را معرفی کرده است.

باتری داخلی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است، درست مثل میت ۹ و می‌توان ۱۲ ساعت و حتی بیشتر از آن استفاده کرد بدون آنکه شارژ باتری کاملاً خالی شود. رکوردی بهتر از آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ اج.

مدل دو سیم‌کارتی این گوشی حسگر اثر انگشت هم دارد. پورت USB C و مودم LTE و بدنه‌ای با ابعاد ۱۵۷ در ۷۷.۵ در ۶.۹۷ میلی‌متر و وزن ۱۸۴ گرم، توصیفی کامل از مشخصات گوشی است.

قیمت نسخه‌ی ۴ گیگابایتی آنر وی ۶ هواوی معادل ۳۷۷ دلار است و نسخه‌ی ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت، ۵۰۸ دلار قیمت‌گذاری شده و رنگ‌ها شامل طلایی، مشکی و آبی می‌شود.