تبلت یا شاید اولترابوکی به اسم Samsung Galaxy Book ممکن است در MWC 2017 رونمایی شود. تبلتی که سیستم عامل ویندوز ۱۰ دارد و احتمالاً با کیبورد مجزا و یا کیبورد چرخان، می‌تواند اولترابوکی سبک و عالی باشد. در ادامه مشخصات این محصول را مرور می‌کنیم.

در MWC 2017 در کنار گوشی‌ها و تبلت‌ها، محصولات ترکیبی و تبدیل‌شونده هم معرفی می‌شوند که نمونه‌ی آن اولترابوک جدید سامسونگ با نام گلکسی بوک است. در حقیقت خیلی‌ها منتظر Galaxy TabPro S سامسونگ بودند اما گویا این ابزار با نام جدید Galaxy Book رونمایی می‌شود. گلکسی بوک سامسونگ سیستم عامل ویندوز ۱۰ را یدک می‌کشد برخلاف اغلب گلکسی‌ها که اندرویدی هستند.

در تصویر زیر که بخش تنظیمات را نشان می‌دهد، متوجه وجود استایلوس (Pen) و نمایشگر AMOLED آن می‌شویم. هر دو در Galaxy TabPro S نیز وجود داشتند و به نظر می‌رسد که شایعه معرفی ابزاری ویندوزی حقیقت دارد.

در حال حاضر نمی‌توان گفت که سامسونگ یک اولترابوک ترکیبی معرفی می‌کند و یا قرار است کیبوردی مجزا داشته باشد و محصولی تبدیل‌شونده باشد. نوع اول چیزی شبیه یوگاهای لنوو است که کیبورد ۳۶۰ درجه چرخیده و پشت نمایشگر قرار می‌گیرد و نوع دوم شبیه سرفیس مایکروسافت که کیبوردی مجزا دارد.