سامسونگ چند ایده‌ی جدید برای واقعیت مجازی دارد. قرار است C-Lab یا آزمایشگاه اختراعات سامسونگ در MWC 2017 ایده‌هایی جدید برای هدست‌های واقعیت مجازی و تجربه‌ی دنیای سه‌بعدی مطرح کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

Creative Lab یا آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ می‌خواهد در غیاب گلکسی اس ۸ حسابی جلب توجه کند. صحبت از ۴ طرح مفهومی جدید است که برای توسعه‌ی صنعت واقعیت مجازی و همین‌طور واقعیت افزوده معرفی می‌شوند. 

Relúmĭno احتمالاً ساده‌ترین طرح سامسونگ است که با تغییراتی در تصاویر، خوانایی و یا تشخیص محتوایشان را ساده‌تر می‌کند و به این ترتیب افرادی با بینایی ضعیف از این محصول سود می‌برند.

دومین طرح traVRer است. با ترور می‌توان به نقاط مختلف جهان سفر کرد و نمای زنده‌ای از محیط را به صورت سه‌بعدی دید. در واقع traVRer شبیه گوگل استریت ویو VR است؛ با این تفاوت که انسان‌ها در رفت و آمد هستند و سروصدای محیط را نیز می‌شنویم و به این ترتیب مسافرت زنده‌تر است.

طرح بعدی سامسونگ VuildUs نامیده شده که شبیه تجربه‌ی واقعیت افزوده است، کاربر می‌تواند با دوربین تشخیص عمق ۳۶۰ درجه‌ای، طرحی سه‌بعدی از فضای داخلی تهیه می‌کند و سپس از طریق یک اپلیکیشن موبایل و با استفاده از هدست واقعیت مجازی Gear VR، عناصر مورد نظر خود را در محیط اضافه کرده و دکوراسیون را بررسی می‌کند. در ادامه با استفاده از پرداخت الکترونیکی Samsung Pay می‌تواند کالا را خریداری کند.

در نهایت به طرحی به نام Monitorless می‌رسیم که به معنی بدون مانیتور است. این ایده چیزی شبیه گوگل گلس و یا مایکروسافت هولولنز است. یک عینک ساده واقعیت افزوده. تفاوت در این است که سامسونگ از یک لنز آپتیکال استفاده کرده و از محیط پیش رو فیلم‌برداری می‌کند و در ادامه تصاویر و عناصر مصنوعی را از گوشی یا کامپیوتر دریافت کرده و این دو تصویر را ترکیب می‌کند. به این ترتیب تجربه‌ی واقعیت افزوده به روش سامسونگ پیاده‌سازی می‌شود.

در صورت نیاز می‌توان از این عینک که شبیه عینک آفتابی است برای تماشای ویدیوها و بازی‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کرد.

هیچ یک از ۴ طرح مفهومی محصول نهایی نیستند و صرفاً به صورت نمونه‌ی اولیه ساخته شده‌اند. منتظر اخبار بیشتر در مورد این طرح‌ها در نمایشگاه MWC 2017‌ باشید.