امسال اپل ۴ تبلت معرفی می‌کند! آیپد مینی و آیپد معمولی سال‌های پیش به سه مدل و حالا چهار مدل تبدیل می‌شود. iPad Pro 2 نام محصولات جدید است و بنابر شایعات ممکن است ۴ سایز مختلف در برنامه‌ی اپل باشد. در ادامه به جزئیات این خبر و مشخصات محصولات جدید می‌پردازیم.

اپل به این نتیجه رسیده که بهتر است آیپدهایی با نمایشگرهای مختلف تولید کند. آیپد پرو ۱۲ اینچی فروش خوبی داشته و آیپد مینی هم محصول موفقی است. بنابراین این بار نه سه مدل بلکه ۴ آیپد در دستور کار است. با وجود آنکه بازار تبلت نزولی است، اپل پیشتاز است و فروش خوبی را تجربه می‌کند.

نام‌گذاری محصولات جدید ساده است: iPad Pro 2 و به دنبال این نام قطر نمایشگر ذکر می‌شود، مثل iPad Pro 2 12.9.

و اما آیپدهای جدید: اولین مدل جایگزین آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی می‌شود. طبعاً مدل دوم نیز جانشین آیپد پرو ۹.۷ اینچی خواهد شد. مدل سوم آیپد پرو ۷.۹ اینچی است که ارزان‌تر است و در نهایت آیپد مینی معمولی با نمایشگر ۷.۹ اینچی.

در حقیقت سایز جدیدی به آیپدها اضافه نشده و تنها آيپد پرو ۷.۹ اینچی به محصولات اپل اضافه شده است. این تبلت سخت‌افزار قدرتمند آیپد پروهای بزرگ‌تر را به ارث می‌برد و احتمالاً اسمارت کانکتور هم دارد و به راحتی به کیبورد اپل متصل می‌شود. نمایشگر این آیپد True Tone را پشتیبانی می‌کند و با توجه به روشنایی محیط، گرمای رنگ آن تغییر می‌کند. احتمالاً Apple Pencil، استایلوس معروف آیپد پروها نیز در کنار این مدل عرضه می‌شود.

شایعه‌ی دیگر به مدلی متفاوت که حاشیه‌های نمایشگر آن باریک است اشاره می‌کند. iPad Pro 2 10.5 نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی یعنی ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل دارد.

محصولات جدید اپل جایگزین خوبی برای کروم‌بوک‌های گوگل و حتی سرفیس‌های مایکروسافت هستند. به خصوص با اضافه شدن استایلوس پنسل اپل.

زمان رونمایی از تبلت‌های ۲۰۱۷ اپل احتمالاً ماه مارس است. کافی است یک ماه صبر کنیم تا اخبار بیشتر و دقیق منتشر شود.