در ورژن ۴.۵ کنسول PS4 ویژگی‌های مختلفی دارد که بر روی این دستگاه نصب یا آپدیت خواهد شد؛ اینطور که مشخص است این ویژگی‌ها بصورت خاص‌تر برای PS4 Pro برنامه‌‌ریزی شده‌اند،‌ اما مُد افزاینده یکی از قویترین ویژگی‌ها است. این تنظیمات به شما اجازه می‌دهد بازی‌های قدیمی‌تر PS4 را سریع‌تر و راحت‌تر اجرا کنید؛ حتی اگر این بازی‌ها توسط توسعه‌دهندگان خود برای PS4 Pro توسعه پیدا نکرده باشند.

مُد افزاینده را می‌توانید در منو تنظیمات کنسول خود پیدا کنید، البته باید مطمئن باشید که ورژن نرم‌افزار کنسول شما ۴.۵ است، واضح‌تر اینکه این ویژگی در کنسول‌های استاندارد PS4 وجود ندارد.

اینطور که سخنگوی شرکت سونی اعلام کرده است: «مُد افزاینده به کنسول شما اجازه می‌دهد تا با سرعت پردازش بالاتر CPU و GPU کار کند، با این وجود کنسول شما بازی‌هایی که در پلی استیشن ۴ اجرا می‌شدند و برای Ps4 Pro ارائه نشدند را به راحتی اجرا می‌کند.»

هیچ تضمینی برای اینکه این ویژگی به‌درستی کار کند وجود ندارد، شاید هم این ویژگی برای تمامی بازی‌ها درست کار نکند. اگر کنسول در هنگام اجرای بازی‌ها دچار خطا شد بهتر است این ویژگی را خاموش کنید و امیدواریم بتوانید از این ویژگی به خوبی استفاده کنید بدون هیچ مشکل و پیامدی.