مایکروسافت به‌دنبال قرار دادن دستیار صوتی خود در قلب اندروید است؛ با آپدیت جدید می‌توانید شاهد قرار گرفتن این دستیار صوتی در صحفه قفل تلفن همراه خود باشید. البته این آپدیت نسخه بتا است، بنابراین برای همه کاربران قابل دسترسی نیست. این ویژگی در هفته‌های آتی اضافه خواهد شد. البته، اگر شما علاقه به تست نسخه بتا برای کار با کورتانا دارید می‌توانید همین حالا برای دانلود اقدام کنید اما خوب افراد دیگر باید صبر کنند.

کورتانا نیز همانند سایر میانبرهای تلفن همراه در صفحه قفل قرار خواهد گرفت و شما برای استفاده از آن باید همان کاری که برای استفاده از سایر میانبرها را انجام می‌دادید را برای این میانبر تکرار کنید، بدون باز کردن قفل تلفن همراه.

کار کردن با کورتانا بسیار ساده و روان است اما خوب یک مشکل بزرگی که در این‌جا وجود دارد عدم توانایی در نگهداری از دیتا و اطلاعات حساس شماست. بنابراین شما باید بیش از قبل مراقب تلفن همراه خود باشید. اگر شما علاقه‌ دارید به جمع کاربران کورتانا بپیوندید، به فروشگاه گوگل بروید و این دستیار صوتی را دانلود کنید. آخرین اخبار مربوط به این دستیار صوتی مایکروسافت در اندورید را در ۷۲۴ پرس دنبال کنید.