کمپانی Oppo چین که گوشی‌هایی با دوربین قدرتمند معرفی می‌کند، برای MWC 2017 یک گوشی دوربین‌محور عالی آماده کرده که بزرگنمایی آپتیکال آن ۵ است! در ادامه با خلاقیت جدید اپو در بخش دوربین بیشتر آشنا می‌شویم.

اپو گوشی‌های جالبی معرفی می‌کند که به لحاظ قدرت پردازشی پردازنده و گرافیک، عالی نیستند اما از نظر قیمت و نمایشگر و دوربین، محصولات جالبی هستند.  به عنوان مثال Oppo N1 عکاسی قدرتمند بود و Oppo F1 یکی از برترین عکاسان در عرصه‌ی عکاسی سلفی.

در MWC 2017 که چند روز دیگر آغاز می‌شود هم قرار است محصولی با بزرگنمایی آپتیکال ۵ برابر معرفی شود. توجه کنید که بزرگنمایی آپتیکال به معنی تغییرات لنز و فاصله‌ی کانونی است و پیاده‌سازی آن در گوشی‌ها بسیار دشوار است. با بزرگنمایی دیجیتال هم بخشی از تصویر برش زده می‌شود و کیفیت جالب توجه نیست.

اپو تلاش خود را کرده تا اولین برندی باشد که دوربینی با بزرگنمایی عالی در گوشی‌ها پیاده‌سازی می‌کند. تصویر زیر اشاره‌ای مستقیم به زوم ۵ برابر است:

گفتنی است که سال پیش هم اپو یک سورپرایز در MWC داشت، تکنولوژی SmartSensor کوچک‌ترین تکنولوژی ضدلرزش است که به جای قطعات مکانیکی نسبتاً درشت از سیستم‌های مایکروالکترومکانیکی یا به اختصار MEMS برای سنجش وضعیت لنز و جبران کردن آن بهره می‌گیرد. اسمارت‌سنسور را در گوشی‌های اپو ندیدیم و شاید به همراه تکنولوژی عجیبی برای زوم ۵ برابری، در یک محصول جالب معرفی شود.