موشک فالکون ۹ که دیروز به دلیل احتمال بروز نقص فنی پرتاب نشده بود، امروز با موفقیت از مرکز فضایی کندی پرتاب شد تا محموله‌ای را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند. در ادامه به تماشای پرتاب موفقیت‌آمیز SpaceX Falcon 9 می‌پردازیم. با ما باشید.

پرتاب موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس که دیروز به علت نقص فنی در سیستم چرخش بخش بالایی راکت کنسل شده بود، امروز با موفقیت انجام شد. به همراه فالکون ۹ کپسول Dragon به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل شده که وزن آن ۵۵۰۰ پوند است. اسپیس‌ایکس یک دستاورد مهم دیگر نیز داشته و آن فرود موفقیت‌آمیز اولین پله‌ی بوستر روی سطح زمین است. قبلاً این فرود روی سطح دریا با موفقیت صورت می‌گرفت و حالا برای اولین بار روی زمین سخت هم فرودی مناسب تجربه شده است.

به این ترتیب آمار اسپیس‌ایکس جالب‌تر می‌شود: ۳ فرود موفقیت‌آمیز روی سطح زمین و مجموعاً ۸ فرود موفق از ۱۴ بار فرود. دقت کنید که راکت‌ها بسیار گران هستند و طبعاً فرود موفق به معنی قابل استفاده بودن برخی بخش‌ها و کاهش هزینه است.

ایلان ماسک مدیر عامل و موسس اسپیس‌ایکس می‌گوید مشکلی که دیروز لحظاتی پیش از پرتاب شناسایی شد، چندان مهم هم نبود اما تلاش برای مطالعه‌ی بیشتر ارزش یک روز به تأخیر انداختن مأموریت را داشته است.

به ویدیوی تماشایی پرتاب این راکت توجه کنید: