به زودی گلکسی اس۸ معرفی می‌شود و سوال خیلی‌ها این است که گلکسی S8 از چه نظر بهتر از گلکسی اس۷ است و آیا ارزش صبر کردن دارد؟ در ادامه به مشخصات کلیدی و تغییراتی که در این پرچم‌دار محبوب پیاده‌سازی می‌شود، می‌پردازیم. با ما  همراه باشید.

اولین و بارزترین تفاوت همان قطعه‌ای است که تمام امور پردازشی گوشی را مدیریت می‌کند و بیشترین سهم را در سرعت گوشی دارد. تراشه‌ی مرکزی این بار اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ نیست؛ بلکه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است که توسط کوالکام طراحی شده و با لیتوگرافی جدید سامسونگ که ۱۰ نانومتری است، تولید می‌شود. بنابراین توان مصرفی و عملکرد هر دو پیشرفتی بیش از ۳۰ درصد دارد. و البته در برخی بخش‌ها مثل پردازش تصویر که کیفیت عکاسی را بهینه می‌کند، تغییرات جدی است؛ اما این به سامسونگ بستگی دارد که چطور از قابلیت‌های سخت‌افزاری که کوالکام طراحی کرده، در بهینه‌سازی دوربین استفاده کند.

سامسونگ برای نسخه‌هایی که در بازارهایی به جز آمریکا عرضه می‌شوند، ممکن است از تراشه‌ی جدید اکسینوس ۸۸۹۵ خویش استفاده کند که احتمالاً عملکردی مشابه دارد.

تغییر بعدی مقوله‌ی جنجالی باتری است. سامسونگ احتمالاً تولید باتری را به سونی می‌سپارد و ظرفیت باتری را به ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رساند تا عمر باتری باز هم بیشتر شود. البته نمایشگر هم بزرگ‌تر خواهد بود و توان مصرفی بیشتر. بله، این بار هم نسخه‌ی بزرگ‌تر و کوچک‌تر عرضه می‌شود و شایع شده که قطر نمایشگر ۵.۸ و ۶.۲ اینچ است! بزرگ‌تر از گلکسی اس۷ و چیزی شبیه به گلکسی نوت‌ها.

بخشی که شاید تغییر شگفت‌انگیزی ندارد، دوربین است. از همان سبک گلکسی اس۷ یعنی دوربینی با حسگر عالی استفاده می‌شود. تکنولوژی دوآل پیکسل نیز در این حسگر پیاده‌سازی شده و سرعت فوکوس خودکار و دقت آن، عالی خواهد بود.

سیستم عامل اندروید ۷ خواهد بود و احتمالاً اندروید ۸ و حتی ۹ هم به این گوشی خواهد آمد.