ایلان ماسک که از بنیان‌گذاران SpaceX و Tesla Motors است، از عموم و به ویژه جوانان می‌خواهد که در برابر استفاده از سوخت‌های فسیلی قیام کنند! در ادامه در مورد این ایده‌ی سبز که در راستای بهبود وضعیت جوی و آلودگی زمین است، بیشتر بحث می‌کنیم.

ایلان ماسک شخصیتی است که معمولاً نامش در اخبار هوافضا و صنعت خودروهای الکتریکی بسیار شنیده می‌شود. کسی که اسپیس‌ایکس و تسلا را برای توسعه‌ی صنایع فضایی و خودروهای الکتریکی تأسیس کرده و چندین کمپانی دیگر را رهبری می‌کند.

ایلان ماسک می‌گوید جوانان و همین‌طور عموم مردم باید در برابر استفاده‌ی بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی قیام کنند؛ چرا که این سوخت‌ها علاوه بر آلوده کردن هوا، موجبات ناپایداری جو و افزایش دمای متوسط کره‌ی زمین را پدید آورده‌اند. از نگاه ایلان ماسک یکی از راه‌حل‌های ممکن، مقابله‌ی جدی با این رویه است.

در حال حاضر برخی کشورها سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر را کاملاً جدی گرفته‌اند. به عنوان مثال هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، ظرفیت تولید انرژی‌های سبز توسط پارک خورشیدی را از ۲۰ گیگاوات به ۴۰ گیگاوات افزایش داده است. شاید این مقدار افزایش، کمتر از رشد جمعیت هند باشد، اما به هر حال نگرش‌ها تغییر کرده است.

کشور چین در حال حاضر پیشتاز تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید است و تا پایان سال ۲۰۱۶ ظرفیت تولید انرژی خوشیدی را به ۷۷.۴۲ گیگاوات رسانده است؛ چیزی در حد دو برابر کشور هند.

ایالات متحده‌ی آمریکا در این عرصه کندتر گام برداشته و مدیرانی مثل ایلان ماسک، تلاش می‌کنند تا عموم را متوجه مشکلات جدی ناپایداری آب و هوایی کره‌ی زمین بکنند و به این ترتیب ممکن است در آینده زندگی سبزتری داشته باشیم.