یکی از مشکلات گوشی‌های سونی این است که بوت‌لودر قفل بوده و نمی‌توان به راحتی رام‌های کاستوم روی آن نصب کرد! چیزی که حرفه‌ای‌ها دوست دارند. سونی با انتشار ویدیویی نحوه‌ی آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی‌هایش را آموزش داده که به تماشای آن می‌نشینیم.

سونی گوشی‌های خوبی تولید می‌کند و از نظر سفارشی‌سازی هم مورد علاقه‌ی توسعه‌دهندگان رام و حرفه‌ای‌هاست؛ اما باز هم تلاش کرده تا طرفداران بیشتری را مجذوب خود کند. تلاش جدید سونی به صورت یک ویدیوی آموزشی است که نحوه‌ی آنلاک کردن بوت‌لودر را به عموم کاربران آموزش می‌دهد. با آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی می‌توان انواع دستکاری‌های عجیب و غریب را انجام داد.

اما اخطار سونی: با آنلاک کردن بوت‌لودر، کلید امنیتی DRM از بین می‌رود و به این ترتیب برخی قابلیت‌های گوشی از کار می‌افتد. به عنوان مثال سیستم کاهش نویز دوربین و بروزرسانی از طریق بسته‌های دانلود یا همان OTA متوقف می‌شود.

برای آنلاک کردن بوت‌لودر می‌بایست از سونی کلید یکتای مخصوص گوشی خود را دریافت کنید. کافی است ایمیل و شماره سریال گوشی یا همان IMEI را در اختیار داشته باشید و مراحل از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر و اجرای نرم‌افزار خاصی که سونی ارائه کرده، دنبال می‌شود. به ویدیوی زیر توجه کنید تا روش کار روشن شود: