لنوو از مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های سری P که مخصوص پردازش و کار سنگین هستند، پرده برداشت. مدل‌های P51 و P51s و P71 به سخت‌افزار بروز مثل پردازنده‌های جدید اینتل و پردازنده‌های گرافیکی پاسکال انویدیا مجهز شده‌اند. در ادامه به مشخصات محصولات جدید لنوو برای حرفه‌ای‌ها اشاره می‌کنیم.

لنوو از آخرین محصولات اینتل و انویدیا در لپ‌تاپ‌های جدید سری P استفاده کرده است. علاوه بر سخت‌افزار بروز، قطعات به کار رفته و طراحی به گونه‌ای است که مقاومت محصول عالی و در سطح محصولات نظامی باشد.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P51

لپ‌تاپ P51 از پردازنده‌های Intel Xeon E3-v6 بهره می‌برد که تراشه‌ای ویژه‌ی امور سنگین پردازشی و سرورهاست و در بخش گرافیک هم کوآدرو M2200M انویدیا خودنمایی می‌کند. لنوو ۶۴ گیگابایت رم DDR4 مجهز به کد تصحیح خطا در این مدل استفاده کرده و مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن حداکثر ۲ ترابایت است. نمایشگر می‌تواند یکی از سه حالت فول اچ‌دی با روشنایی ۲۵۰ شمع بر مترمربع، فول‌ اچ‌دی لمسی با روشنایی ۲۲۰ شمع بر مترمربع یا 4K با روشنایی ۳۰۰ شمع بر مترمربع باشد.

چهار پورت USB 3.0 و پورت مینی-دیسپلی‌پورت ۱.۲، تاندربولت ۳ اینتل و اترنت گیگابایتی و همین‌طور کارت‌خوان و HDMI 1.4 به همراه بلوتوث ۴.۱ و وای-فای و مودم مخابراتی LTE-A در این محصول کامل و قدرتمند پیش‌بینی شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به وجود Smart Card و ExpressCard و همین‌طور قابلیت‌های vPro در ارتباط بلوتوثی اشاره کرد که همگی کاربری سازمانی دارد.

لنوو سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو و همین‌طور نسخه‌های خانگی و خانگی درجه‌یک و حتی لینوکس اوبونتو را برای این لپ‌تاپ ۱۴۰۰ دلاری ارائه کرده است. وزن این غول پردازشی ۵.۶ پوند یا حدود ۲.۶ کیلوگرم است.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P51s

لپ‌تاپ P51s لنوو یک ایستگاه پردازشی کوچک با قابلیت حمل عالی است. وزن آن ۴.۳ پوند یا حدود ۲.۲ کیلوگرم است. در این مدل از پردازنده‌های زئون خبری نیست؛ بلکه از Core i7های نسل هفتم استفاده شده و در بخش گرافیک آن هم کوآدرو M520M خودنمایی می‌کند. ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این مدل حداکثر ۱ ترابایت است و تنها دو اسلات رم وجود دارد و به این ترتیب رم کمتری برای این مدل انتخاب می‌شود. نمایشگر مثل مدل P51 سه رزولوشن و سه سطح روشنایی دارد با این تفاوت که نوع لمسی با روشنایی ۲۵۰ نیت، کمی روشن‌تر است.

سه پورت USB 3.0 در این مدل پیش‌بینی شده و سایر امکانات شبیه تینک‌پد P51 است.

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad P71

بهترین ایستگاه پردازشی لنوو مدل تینک‌پد P71 است که از پردازنده‌ی حداکثر Intel Xeon E3-v6 و گرافیک حداکثر کوآدرو P5000M‌ قدرت می‌گیرد. این مدل هم ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را پشتیبانی می‌کند و اگر از درایو نوری صرف‌نظر کنید، می‌توانید یک ترابایت دیگر هارددیسک یا یک SSD باریک به آن اضافه کنید. البته برای این کار به تبدیل خاصی که لنوو طراحی کرده نیاز است.

نمایشگر این مدل فول‌ اچ‌دی یا 4K است و در هر دو حالت روشنایی آن ۳۰۰ شمع بر مترمربع اعلام شده است. پورت‌ها شبیه مدل P51‌ است؛ با این تفاوت که HDMI 1.2 به جای 1.4 در آن پیش‌بینی شده است.

وزن این لپ‌تاپ قدرتمند ۷.۶ پوند (حدود ۳.۵ کیلوگرم) است و طبعاً قابلیت حمل خوبی ندارد؛ درست بر عکس P51s.

قیمت این مدل با سخت‌افزار پایه از ۱۸۵۰ دلار شروع می‌شود و از ماه آوریل تدریجاً به بازارهای مختلف وارد خواهد شد.