دستیار صوتی گوشی‌های پیکسل گوگل که Google Assistant نامیده شده، بسیار عالی است. شایعات حاکی از آن است که شاید این دستیار صوتی هوشمند و پیشرفته در دیگر گوشی‌های اندرویدی هم به صورت یک اپلیکیشن قابل استفاده شود. با ما باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

گوگل نام دستیار صوتی گوشی‌های پیکسل که در حقیقت همان نکسوس‌ها به سبک گوگل هستند را گوگل اسیستنت گذاشته است؛ یک نام‌گذاری متفاوت برای محصولی متفاوت. تاکنون این دستیار صوتی صرفاً در گوشی‌های Pixel و Pixel XL گوگل قابل استفاده بوده است؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این دستیار صوتی را به عنوان بخشی از اپلیکیشن‌های گوگلی در اختیار همه‌ی کاربران اندروید قرار دهد.

در نسخه‌ی آلفای Google App و دقیق‌تر بگوییم در نسخه‌ی 6.13 که در اختیار آزمایش‌کنندگان نسخه‌های آزمایشی (بتا) قرار گرفته، با نگه داشتن دکمه‌ی خانه، دستیار صوتی گوگل فعال می‌شود. البته این اتفاق در گوشی گلکسی نوت۵ و همین‌طور Nexus 6P افتاده است و کاربران دیگری گزارش کرده‌اند که چنین قابلیتی در نکسوس 6P وجود ندارد!‌ به همین علت است که فعلاً نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

خبر دیگر این است که با نسخه‌ی جدید گوگل اپ، می‌توان اطلاعات پرداخت را به دستیار صوتی اضافه کرد و دستیار به صورت خودکار پرداخت‌ها را انجام می‌دهد. نسخه‌ی 6.13 گوگل اپ صفحه‌ی جدیدی برای نمایش آخرین جست‌وجوها اضافه می‌کند. برای آزمایش این اپلیکیشن می‌توانید از این لینک آن را دریافت کنید؛ اما توجه داشته باشید که این نسخه آزمایشی است و از طرف دیگر امنیت آن تضمین نشده است.