اولین گوشی تاشوی سامسونگ به زودی به تولید انبوه می‌رسد. شایعات و اخبار تأیید شده نشان می‌دهد که سامسونگ می‌تواند نمایشگر و حتی گوشی خم‌شدنی تولید کند. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

سامسونگ و ال‌جی از مدت‌ها پیش در اندیشه‌ی تولید نمایشگر خم‌شدنی بودند و اکنون زمان آن فرارسیده که یک گوشی تاشو روانه‌ی بازار شود. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در فصل آخر سال ۲۰۱۷ اولین محصول تاشوی خود را در خطوط تولید، آماده می‌کند. به نظر می‌رسد که اوایل سال بعدی این گوشی به دست مشتریان می‌رسد. گزارش منابع تأمین قطعات تایوانی نشان می‌دهد که سامسونگ در ابتدا تعداد محدودی گوشی تولید می‌کند و شاید تولید انبوه محصول به نیمه‌ی دوم ۲۰۱۸ هم موکول شود.

اما چرا این قدر تأخیر؟ علت احتمالی قابل اعتماد نبودن پلاستیک‌هایی با پایه‌ی polyimide است. این ماده نقشی اساسی در گوشی خم‌شدنی دارد و قرار است پس از دفعات زیاد خم و صاف شدن، مشکلی به وجود نیاید. سامسونگ این ماده را در مقیاس انبوه تولید می‌کند، اما تولید کاوری که کیفیت بالا داشته باشد، دشوار است. به این ترتیب باید تا نیمه‌ی دوم ۲۰۱۸ منتظر بهبود کیفیت پلاستیک خم‌شدنی باشیم.

شایان ذکر است که سامسونگ ممکن است در MWC 2017 که به زودی برگزار می‌شود، یک گوشی خم‌شدنی رونمایی کند؛ البته این محصول یک طرح و نمونه‌ی اولیه خواهد بود.