شاید به مختصات جعلی GPS نیاز پیدا کرده‌اید و نمی‌خواهید گوشی خود را روت کنید و موقعیت خود را دست‌کاری کنید. در ادامه با روشی کاربردی برای تغییر موقعیت مکانی بدون نیاز به روت کردن گوشی اندرویدی در خدمت شما هستیم. با ۷۲۴اپ امروز همراه شوید.

جعل مختلف در بازی‌هایی مثل پوکمون گو کاربرد دارد! بدون مراجعه به موقعیت‌های روی نقشه، می‌توان بازی را ادامه داد و البته خطرات امنیتی و ... نیز از بین می‌رود. برخی اپ‌ها و سرویس‌ها هم به موقعیت مکانی کاربر نیاز دارند و ممکن است محدودیت‌هایی اعمال کنند. به این ترتیب گول زدن این اپ‌ها و بازی‌ها با مختصات غیرواقعی، یک راهکار گذر از محدودیت‌هاست.

برای تغییر موقعیت مکانی معمولاً باید گوشی را روت کرد و پس از آزاد شدن دسترسی به روت، کار ساده است؛ اما اپلیکیشن Floater بدون روت هم از پس جعل کردن مختصات برآمده است! یک ویجت ساده روی صفحات خانه قرار می‌دهیم و به سرعت مختصات را تغییر می‌دهیم. مراحل به صورت زیر است.

قدم اول: فعال‌سازی Developer Options یا همان گزینه‌های توسعه‌دهنده در اندروید فارسی. برای فعال‌سازی این ویژگی تنظیمات اندروید را اجرا کنید و به انتهای لیست بروید. در بخش About Phone‌ یا درباره‌ی تلفن، به بخش نرم‌افزار رفته و روی شماره‌ی ساخت یا Build Number، هفت مرتبه تپ کنید. حال به تنظیمات برگردید. بخش جدیدی به اسم Developer Options اضافه شده است.

قدم دوم: نصب اپلیکیشن Floater. این اپ را از گوگل پلی یا فروشگاه‌های اپلیکیشن غیررسمی دریافت کنید.

قدم سوم: به گزینه‌های توسعه‌دهنده مراجعه کنید. در بخش Debugging گزینه‌ی Select mock location app یا معادل فارسی آن، انتخاب اپ تغییر موقعیت مکانی را پیدا کنید و پس از تپ کردن، اپلیکیشن Floater را انتخاب کنید.

قدم چهارم: اکنون اپلیکیشن فلوتر را اجرا کنید و مکانی را که می‌خواهید در آن باشید، روی نقشه انتخاب کنید. محل جعلی با علامت سبز نمایش داده می‌شود و پس از قطعی شدن انتخاب، می‌بایست روی آیکن پلی در پایین صفحه تپ کنید تا مختصات جعلی فعال شود. می‌توانید از گزینه‌ی کوچک هدف یا Target در پایین صفحه استفاده کنید و مختصات دلخواه را به صورت عددی وارد کنید.

اکنون موقعیت شما تغییر کرده است! برای متوقف کردن موقعیت جعلی، فلوتر را اجرا کنید یا در ویجت آن، روی علامت توقف تپ کنید. برای بستن اپلیکیشن می‌توان از آیکن بالا سمت راست استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که در بازی‌هایی مثل پوکمون گو روش‌های دیگری برای شناسایی موقعیت‌های جعلی وجود دارد و ممکن است از ادامه‌ی بازی منع شوید.