یکی از مهمترین امتیازاتی که همه‌ی ما برای یک دستگاه قابل حمل(تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و...) قائل هستیم داشتن یک باتری با طول عمر بالا است؛ اما همه ما اغلب فراموش می‌‌کنیم که باتری‌ها اساساً بدون یک شارژر خوب بی‌استفاده خواهند شد.

  • همیشه شارژر را از سر متصل به گوشی بکشید

هرگز سعی در قطع کردن اتصال شارژر از هر جای سیم شارژ نکنید؛ شاید بدلیل پوسته سیم، شما احساس کنید که این کار هیچ آسیبی به شارژر شما نمی‌زند؛ اما در حقیقت شما اشتباه می‌کنید. زیرا این کار در دراز مدت سبب خسارت‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

  • شارژر را خشک نگه دارید (از برخورد با رطوبت جلوگیری کنید)

شارژر خود را از منابع آبی حتی دست خیس خود دور نگه‌ دارید. هیچگاه در محل‌هایی مانند آشپزخانه و حمام، دستگاه خود را به شارژر متصل نکنید و همیشه در مکان‌های خشک و تمیز اتصال را برقرار نمایید.

  • شارژر را خنک نگه دارید

شدت دمای بالا، چه سرد و چه گرم می‌تواند سبب آسیب دیدن شارژر دستگاه شما شود. سعی کنید دستگاه خود را در هنگام شارژ روی فرش و محیط‌هایی که مستعد گرم شدن هستند نگذارید چون عملیات شارژ شدن باتری به خودی خود با تولید گرما همراه است.

  • درصورت عدم استفاده از شارژر آن را از برق بکشید

شاید فکر کنید وقتی که با شارژر کاری ندارید و هیچ دستگاهی به آن وصل نیست، شارژر هم به وسیله‌ای خاموش تبدیل می‌شود؛ اما خوب این طور نیست و شارژر فعال است و اگر دچار نوسانات برقی شود ممکن است به شما آسیب هم وارد کند.

  • استفاده از محافظ

شما نمی‌دانید که جریان الکتریکی چه زمانی دچار نوسان و تغییر ناگهانی خواهد بود و اصلاً متوجه این اتفاق نمی‌شوید؛ این اتفاق مسلماً مربوط به دستگاه شارژر و خیلی از تجهیزات الکترونیکی دیگر شما می‌شود. اصلاً ریسک نکنید، مخصوصاً زمان‌هایی که آسمان وضعیت بارانی و طوفانی دارد؛ آن‌هم در ساختمان‌هایی که  سیستم محافظتی برقی ضیعفی دارند.

اگر دنیای تکنولوژی به‌ سمت استفاده از شارژرهای وایرلس برود و در این راه موفق عمل کند و از جنبه تبلیغاتی خارج شود، دیگر می‌توان تمام نگرانی‌های مطرح شده در این مقاله را به فراموشی سپرد؛ اما تا آن زمان هرگز درباره شارژهای خود اهمال نکنید.