سونی همیشه یکی از بهترین تولیدکنندگان دوربین بوده و به علاوه حسگرهایی بسیار عالی برای اپل و سامسونگ و دیگران تولید می‌کند. حسگر جدید سونی با وجود رمی که روی تراشه تعبیه شده، می‌تواند با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند! در ادامه با تکنولوژی جالب سونی بیشتر آشنا می‌شویم.

سونی اختراعات مختلفی در دنیای حسگرهای دوربین داشته است. این بار نوبت یک اتفاق عجیب و جالب است. سونی اولین حسگر CMOS با سه لایه‌ی روی هم را تولید کرده است. لایه‌ی حسگر نور، لایه‌ای برای مدارات و لایه‌ای بین این دو که در حقیقت همان DRAM‌ است. به کمک لایه‌ی رم، حسگر می‌تواند ویدیوهای فول اچ‌دی با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه تهیه کند!

دوربین دو استریم ویدیویی ذخیره می‌کند. یکی با سرعت معمولی و دیگری با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه. هر دو روی رم ذخیره می‌شوند تا در فرصتی دیگر، پردازش تصویر صورت بگیرد و کیفیت ویدیو بهینه شود. به این ترتیب ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه، بدون نیاز به پردازش تصویر فوق سریع، آماده‌ی استفاده خواهند بود.

خوشبختانه سونی به فکر سرعت عمل کاربر هم بوده و کاری کرده که حسگر به محض حس کردن حرکات سریع، حالت فیلم‌برداری سریع را فعال کند.

ویدیوی جالب زیر محصول کار حسگر خارق‌العاده‌ی سونی است. سرعت ویدیو بین ۹۶۰ فریم بر ثانیه تا ۱۵ فریم بر ثانیه تغییر می‌کند و ویدیوی زیر ۶۴ برابر آهسته‌تر از حالت واقعی است. تماشا کنید: